Marka – dobra marka – lovemarks
Koncept marketingowy, który uwzględnia szacunek i miłość do marki oraz jej produktów czy usług, uważany jest za co najmniej kontrowersyjny. Te dwie wartości, które przeciętny Kowalski wiąże z relacjami międzyludzkimi, są niezwykle istotne w zestawieniu z rynkiem potrzeb. Jak zatem zmierzyć siłę i potencjał danej marki? Co sprawia, że materializujemy nasze potrzeby z konkretną marką? Jak ze zwykłej marki przejść na najwyższy poziom i stać się liderem w branży? Dobrymi rozwiązaniami z pewnością dysponuje profesjonalna agencja reklamowa, dzięki której marka zostanie wyróżniona, a konkurencja daleko w tyle.
Roberts twierdzi, iż istnieją 4 segmenty determinowane przez szacunek i miłość do produktu:
- niski indeks szacunku i miłości – odbiorca korzysta, używa, ale nie zwraca na markę większej uwagi, np. media publiczne;
- wysoki indeks miłości, niski szacunku – modny trend, który odbiorca zastąpi za jakiś czas innym, np. farbowanie włosów w określonym kolorze;
- wysoki indeks szacunku, niski miłości – konkretna marka w danej kategorii produktów, np. smartfon Samsung czy narty Fischer;
- wysoki indeks miłości i szacunku – lovemarks, czyli utożsamianie się z daną marką pod każdym względem, np. Apple, Microsoft, Nutella.
Daj się rozkochać w brandzie!
Sedno marketingowej filozofii „lovemarks” tkwi w determinowaniu zachowań konsumentów przez silne emocje względem danej marki. Roberts przekonuje, że „lovemark to teoria, w której ludzie w równym stopniu szanują i kochają oraz zawzięcie chronią produkty. Marki, które kochamy, są funkcjonalne, skuteczne i godne zaufania. Nasz pomysł jest intuicyjny i instynktowny, oparty na długotrwałej i bezpośredniej pracy z klientami. Dysponujemy jednakże narzędziami, które rozwieją wszelkie wątpliwości co do naukowego charakteru tej metody. Z pewnością zadowolą nawet najbardziej wymagających analityków rynku mediowego."
Długotrwały kontakt klienta z marką warunkują 3 pojęcia, wpisujące się w schemat lovemarks, tj. zmysłowość, tajemniczość i intymność. Chcąc wznieść swoją markę na wyżyny marketingu i świadomości konsumentów, warto sprawdzić, jakie narzędzia są ku temu potrzebne. Więcej informacji znajdziecie pod adresem http://hands.pl.