Wykonawca wprowadził zmiany w organizacji ruchu, zgodnie z Projektem Organizacji Ruchu Zastępczego. Zakaz ruchu nie dotyczy autobusów i obsługi gruntów rolnych. Dojazd do miejscowości Blizanowice prowadzi od strony Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Sprawa drogi Trestno-Blizanowice, która pomimo braku parametrów pełni rolę zjazdu ze Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest znana w całym powiecie wrocławskim i dużej części Wrocławia. Wygenerowane w tym miejscu olbrzymie natężenie ruchu kołowego, nieadekwatne do parametrów drogi, spowodowało znaczną degradację jezdni, a także w przeszłości powodowało zagrożenie dla zdrowia i życia poruszających się nią osób.
Dzięki wytrwałości władz gminy Siechnice włożonej w zdobycie partnerów samorządowych chętnych na dofinansowanie remontu jednej z ważniejszych dróg w aglomeracji, możliwe było rozpoczęcie starań o uzyskanie dofinansowania zewnętrznego przez gminę, które umożliwi przeprowadzenie przebudowy tej drogi w 2016 roku.
Projekt „Poprawa dostępności komunikacyjnej oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez rozbudowę drogi gminnej Trestno-Blizanowice” został zgłoszony przez gminę Siechnice do dofinansowania w ramach „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”.
22 stycznia 2016 r. Wojewoda Dolnośląski zatwierdził listę wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania. Zadanie zgłoszone przez Gminę Siechnice znalazło się na 7 miejscu tej listy i otrzymało dofinansowanie w ramach wyżej wspomnianego programu. Należy podkreślić, że gminy z terenu województwa dolnośląskiego łącznie złożyły 65 wniosków o dofinansowanie w ramach tego programu, a dofinansowanie uzyskało jedynie 11 projektów gminnych, w tym tylko dwa z regionu wrocławskiego.
Nie bez znaczenia dla uzyskania wysokiego miejsca na wstępnej liście rankingowej była deklaracje samorządów oraz jednej z firm, dotyczące pomocy finansowej dla tego projektu. Partnerzy gminy Siechnice przy realizacji tego projektu to: powiat wrocławski (300 000 zł) , gmina Czernica (100 000 zł), powiat oławski (10 000 zł), miasto Oława (10 000 zł), gmina Długołęka (10 000 zł), DUBLET Sp.j (20 000 zł).
Łączna kosztorysowa wartość projektu to 3 801 904,18 zł.
Wnioskowana kwota dotacji: 1 900 952,00 zł.
Zakończenie prac przy tej inwestycji nastąpi najpóźniej do końca września 2016 roku.