Już po raz piąty w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika organizowany był Gminny Konkurs Ortograficzny. W konkursowe szranki, dogłębnie sprawdzające znajomość zasad ortograficznych i interpunkcyjnych, także sprawny słuch uczestników oraz dykcję czytającej tekst polonistki, stanęli laureaci szkolnego etapu Konkursu Ortograficznego, który odbył się w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika oraz Gimnazjum w Jaszkotlu.
W dobie Internetu i powszechnej umiejętności posługiwania się klawiaturą znajomość ortografii wydaje się zbędna: wszystkie błędy poprawia komputer i wszelkie programy graficzne, a jednak znajomość zasad ortograficznych nie staje się tylko hobby. Umiejętność poprawnego pisania stanowi nieodzowny warunek ogólnego wykształcenia człowieka. Celem nauki ortografii jest wyćwiczenie pamięci wzrokowej oraz nawyku samokontroli prowadzącego do automatyzacji poprawnego pisania. Opanowanie zasad polskiej pisowni to niełatwe zadanie dla uczniów ze względu na abstrakcyjność treści oraz długi okres opanowywania umiejętności ortograficznych. Dlatego troską i zadaniem nauczyciela jest dobieranie i stosowanie takich ćwiczeń, które motywowałyby ucznia do wysiłku, a także by rozwijały jego zdolności twórcze. Systematyczny trening, czyli wzbogacanie procesu nauczania ortografii przez stosowanie różnych ciekawych rozrywek umysłowych oraz sprawdzanie się w konkursach pozwalają spełnić to wymaganie. Różnorodne i urozmaicone ćwiczenia sprzyjają wyrabianiu nawyku bezbłędnego pisania, a jednocześnie wpływają na wzrost koncentracji uwagi i aktywności oraz rozwój myślenia i pamięci.
Uczestnicy konkursu dzielnie zmagali się z pisownią trudnych i arcytrudnych wyrazów jak chociażby pisownia nazw mieszkańców państw, miast czy regionów. Przypominali sobie pełne brzmienie znanych zasad ortograficznych, stawiali kropki, przecinki, wykrzykniki. W opinii Asi Drab, która po raz pierwszy uczestniczyła w konkursie, zadania były ciekawe, ale naszpikowane różnymi pułapkami ortograficznymi, które kryły się w wyrazach powszechnie już nieużywanych. Zmaganie się z dyktandem stanowiło dla uczestników konkursu nie lada frajdę, niestety nikomu nie udało się napisać zadań bezbłędnie. Zdaniem pani Izabeli Strzelczyk i pani Małgorzaty Dragon, formuła konkursu, rywalizacja o wynik, a przy tym ciągle nowe wyzwania, jakie stawia język polski, na długo jeszcze będą fundamentem konkursu.
Tytuł Mistrza Ortografii zdobyła Magdalena Flegel. Michał Szachniewicz i Małgorzata Lower otrzymali wyróżnienia