12 lutego w całej Europie obchodzony był Dzień Bezpiecznego Internetu. Projekt zainicjowała Komisja Europejska po to, by zwrócić uwagę na bezpieczeństwo dzieci i młodzieży korzystających z internetu. Sprawozdania z obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu to przedmiot konkursu, który przygotowała Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) oraz Fundacja Dzieci Niczyje (FDN). Partnerem konkursu jest Fundacja Grupy TP, firma Arcabit oraz ZPAV.
Konkurs przeznaczony jest dla publicznych i niepublicznych placówek edukacyjnych, bibliotek, stowarzyszeń i organizacji pozarządowych, które zorganizowały lokalną inicjatywę z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2008. Prace będą przyjmowane w formie elektronicznej lub na płycie CD. Każde sprawozdanie musi zawierać część tekstową (nie dłuższą niż 3000 znaków) i dokumentację wizualną: zdjęcia bądź filmy (pliki graficzne: format .jpg, wielkość do 2 MB; pliki filmowe: format .avi, .mpg, wielkość do 8 MB).
Sprawozdanie powinno zawierać też dane organizatora lokalnej inicjatywy: imię i nazwisko, nazwę instytucji, adres poczty elektronicznej (e-mail), adres pocztowy, telefon kontaktowy.
Prace podsumowujące inicjatywy zrealizowane do końca lutego należy przysłać do 31 marca na adres (w przypadku płyt CD): Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, ul. Wąwozowa 18, 02-796 Warszawa z dopiskiem „Konkurs DBI 2008” lub na maila (w przypadku formy elektronicznej): kontakt@saferinternetday.pl.
Każdy uczestnik konkursu może wysłać tylko jedno sprawozdanie.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 14 kwietnia, a wyniki zostaną ogłoszone na stronie http://dbi.pl
Do wygrania jest projektor multimedialny oraz trzy aparaty fotograficzne.
Główny partnet DBI - Fundacja Grupy TPdla wybranych szkół przekaże atrakcyjne nagrody finansowe, a firma Arcabit ufundowała dziesięć wielostanowiskowych licencji na program antywirusowy.