Uczestniczyli w nim przedstawiciele Urzędu Miasta Wrocławia oraz 14 gmin sąsiadujących: Gmina Siechnice, Gmina Jelcz-Laskowice, Miasto i Gmina Kąty Wrocławskie, Miasto i Gmina Trzebnica, Miasto i Gmina Sobótka, Miasto Oleśnica, Gmina Długołęka, Gmina Czernica, Gmina Kobierzyce, Gmina Miękinia, Gmina Wisznia Mała, Gmina Oleśnica, Gmina Oborniki Śląskie oraz gospodarz – Gmina Żórawina.
Celem było wypracowanie optymalnych rozwiązań podziału środków unijnych na inwestycje zintegrowane, omówienie budżetu. Uzgodniono, że podział funduszy dokonywany będzie zgodnie z liczbą mieszkańców, przy założeniu, że Wrocławiowi przypadnie 65%, natomiast gminom 35% z całkowitej puli 308,8 mln euro.
Było to pierwsze spotkanie wyjazdowe. Dotychczas wszystkie odbywały się we Wrocławiu. Była to okazja do zwrócenia uwagi na potrzebę równomiernego rozwoju całego Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego z uwzględnieniem specyfiki każdego z samorządów.
Po zakończeniu części merytorycznej, której tematem były priorytety wspólnych projektów oprowadzono gości po muzeum oraz poczęstowano potrawami tradycyjnymi.