Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Badanie w starostwie – VI etap

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Już po raz kolejny funkcjonowanie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu zostało poddane wnikliwej ocenie jego klientów. Badanie trwało w terminie od 3 marca do 3 kwietnia.
Badanie w starostwie – VI etap

Do przeprowadzenia badania posłużyła krótka anonimowa ankieta, która zawierała zestaw pytań zamkniętych, pytania otwarte oraz metryczkę pytań demograficznych. Odpowiedzi w pytaniach zamkniętych udzielane były poprzez zaznaczenie na arkuszu odpowiedniej kratki, posługując się pięciostopniową skalą o następujących wymiarach: bardzo niezadowolony, niezadowolony, trudno powiedzieć, zadowolony oraz bardzo zadowolony.

Ankiety były dostępne dla wszystkich osób odwiedzających urząd w poszczególnych pokojach wydziałów przyjmujących klientów. Spośród 500 rozdanych arkuszy ankietowych zebrano 157 wypełnionych formularzy, co stanowi 31,4 % całości.

W badaniu wzięło udział 55 mężczyzn (35% wszystkich badanych) oraz 44 kobiety (28% wszystkich badanych). 58 osób (37%) nie udzieliło odpowiedzi na pytanie na temat płci. 82% wszystkich badanych to osoby poniżej 50 roku życia, zaś 13% badanych to osoby powyżej 50 r.ż. (5% osób nie udzieliło odpowiedzi). 65% badanych osób deklarowało posiadanie wyższego wykształcenia, 24% wykształcenia średniego, 4% to osoby z wykształceniem zasadniczym, a tylko 1% z wykształceniem podstawowym. 6% badanych nie udzieliło informacji na ten temat.

Osoby badane to w przeważającej większości klienci indywidualni (59%). Pozostała grupa badanych to przedstawiciele firm (28%) oraz klienci instytucjonalni (6%). 7% badanych nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie. 50% badanych to mieszkańcy miast, natomiast 45% jako miejsce zamieszkania podaje wieś. 5% badanych nie podało informacji w tej kwestii.

Pytania zamknięte ankiety dotyczyły stopnia zadowolenia klientów z różnych aspektów pracy urzędu. W badaniu pytano o warunki obsługi klientów (dostępność miejsc parkingowych, estetyka urzędu, komfort obsługi, oznaczenie informacyjne budynku), zapewnienie i dostępność informacji, kompetencje pracowników, uprzejmość i chęć pomocy ze strony pracowników, terminowość wykonania usługi, uzyskany wynik załatwianej sprawy oraz o ogólną ocenę funkcjonowania urzędu. Analiza wyników badania dostarcza informacji o bardzo wysokim poziomie zadowolenia respondentów w odniesieniu do poszczególnych pytań. Osoby niezadowolone lub nie udzielające odpowiedzi na poszczególne pytania stanowiły znacznie mniejszy procent wszystkich respondentów.

W pierwszej części ankiety, dotyczącej pytań o warunki obsługi klientów, uzyskano wyniki świadczące o wysokim poziomie zadowolenia. Aż 90% badanych wyraziło zadowolenie odnośnie estetyki urzędu, 4% osób było niezadowolonych. Podobnie pozytywnie, bo aż przez 83% badanych, zostało ocenione oznaczenie informacyjne wewnątrz i na zewnątrz budynku. W tym przypadku jedynie 3% osób wyraziło swoje niezadowolenie. Obszar pn. komfort obsługi, w którego skład wchodzi czas oraz warunki oczekiwania został oceniony pozytywnie przez 78% badanych, a negatywnie przez 15%. Nieco inaczej wygląda rozkład odpowiedzi w przypadku pytania o dostępność miejsc parkingowych. 58% osób badanych wyraziło swoje zadowolenie odnośnie tej kwestii, natomiast 27% osób było niezadowolonych.

W dalszej części ankiety rozkład odpowiedzi wygląda bardzo podobnie. Osoby badane deklarują bardzo wysoki poziom zadowolenia w odniesieniu do zapewnienia i dostępności informacji (85% zadowolonych, 6% niezadowolonych), kompetencji pracowników urzędu (92% zadowolonych, 3% niezadowolonych) czy uprzejmości i chęci pomocy ze strony pracowników urzędu (93% zadowolonych, 3% niezadowolonych). Terminowość wykonania usługi została pozytywnie oceniona przez 86% badanych, a negatywnie przez 8%. Podobnie – uzyskany wynik załatwianej sprawy – swoje zadowolenie w tej kwestii wyraziło 89% respondentów, niezadowolenie zaś 3%. 83% badanych osób było zadowolonych w odniesieniu do ogólnego funkcjonowania urzędu. Osób niezadowolonych w tym przypadku było jedynie 6%.

Na pytanie otwarte, dotyczące ewentualnych sugestii i życzeń związanych z funkcjonowaniem urzędu, odpowiedzi udzieliło jedynie 29% badanych. Wśród zamieszczanych informacji przeważały wypowiedzi zawierające pochwały i wyrazy zadowolenia z warunków obsługi, ogólnego funkcjonowania urzędu, danego wydziału czy nawet poszczególnych pracowników.

Porównując wyniki dwóch ostatnich etapów badania można zauważyć utrzymujący się na stałym, bardzo podobnym wysokim poziomie stopień zadowolenia respondentów w odniesieniu do większości aspektów, o które byli pytani. W tegorocznym badaniu odnotowano niewielki wzrost poziomu zadowolenia w przypadku pytania o oznaczenie informacyjne wewnątrz i na zewnątrz budynku (wzrost o 4% w stosunku do roku ubiegłego). Największy zaś spadek zadowolenia w stosunku do wyników z ubiegłego roku można zauważyć na podstawie pytań o dostępność miejsc parkingowych (spadek zadowolenia o 11%), komfort obsługi, w tym czas i warunki oczekiwania (spadek zadowolenia o 6%) oraz ogólne funkcjonowanie urzędu (spadek zadowolenia o 6%).

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


DL



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl