Na zaproszenie Moniki Szimy-Efinowicz zajęcia poprowadziła Anna Rumińska, architekt i antropolog kultury zajmujący się edukacją dzieci i młodzieży. Pani Anna od lat współpracuje z naszą szkołą, prowadząc projekty (np.: Emsa Sobótka) lub zajęcia warsztatowe z zakresu architektury.
Podczas zajęć wprowadzających młodzież poznała najważniejsze kierunki współczesnej architektury na przykładach budowli znanych na świecie i Wrocławiu. Po prezentacji był czas na stworzenie własnych pomysłów nawiązujących do poznanych stylów. Wśród powstających makiet obiektów można było rozpoznać dekonstruktywizm, high-tech i styl bloob.
Uczniowie wykorzystali materiały o różnej strukturze i kolorystyce, np. tekturę, aluminium, papier, plastik. W ten sposób mogli poczuć się, jak studenci architektury. Młodzież pracowała w zespołach lub indywidualnie. Był to czas, w którym mogła wykorzystać swoją fantazję. W ten sposób uczniowie zrozumieli, czym obecnie jest definicja architektury, która na nowo interpretuje i pokazuje świat wokół nas i zrywa z historyzmem stylów dawnych epok.
Wielokrotnie pani Rumińska podkreślała dylemat architektów – piękno czy użyteczność? Być może właśnie to jest najtrudniejsze w zawodzie projektanta, ale żeby móc wyrobić sobie własne zdanie w tej sprawie trzeba… na chwilę stać się architektem.