Ideą konkursu jest wyróżnienie i nagrodzenie jednostek samorządu terytorialnego, którym udało się wypracować własną markę, rozwijać ją i konsekwentnie budować dobry wizerunek swojego regionu. Pod uwagę brano dynamiczny rozwój i dobre wskaźniki ekonomiczne.
Po co samorządom potrzebna jest marka? Wg Olgierda Dziekońskiego, sekretarza stanu w kancelarii prezydenta RP, samorządy powinny być dziś porównywalne do korporacji w kontekście działań ekonomicznych oraz kontaktów wewnętrznych i zewnętrznych, a także polityki informacyjnej oraz kadrowej. Jak powiedział, problemem jest nie tyle sposób i skuteczność zapewnienia usług publicznych, ile przede wszystkim kreowanie możliwości rozwoju lokalnej samorządności. – To inwestorzy budują domy, miejsca pracy, centra handlowe – gospodarkę. Jak mamy przyciągnąć inwestorów w warunkach nie zawsze czytelnej konkurencji? Decyzja inwestycyjna nie jest związana wyłącznie z rachunkiem ekonomicznym. Z reguły jest podejmowana w warunkach niepewności ekonomicznej, niepewności finansowej, niepewności regulacyjnej. Dlatego też musi być oparta na zaufaniu – tłumaczył minister Dziekoński. – Musimy więc budować zaufanie inwestorów do nas, do samorządów, właśnie przez budowanie marki – marki wiarygodności, rzetelności, przyzwoitości, przewidywalności – podsumował minister.
Kategoria: Gmina Wiejska
I Gmina Tarnowo Podgórne
II Gmina Długołęka
III Gmina Ciasna
Wyróżnienie Gmina Morawica