- Prace przy budowie mikropali zamierzamy zakończyliśmy w lutym – mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w Firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak. - Dzięki ich zastosowaniu skutecznie wzmacniamy podłoże pod fundamentami przyczółków. To kolumny zbrojonego betonu wpuszczone w grunt na głębokość 9 metrów. W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy też ich próby obciążeniowe. Wyniki badań są pozytywne, osiadania nie przekroczyły wartości dopuszczalnych, a nośności znacznie przewyższają założenia projektowe. W związku z pomyślnymi wynikami badań można przystąpić do prac zbrojarskich i betonowania przyczółków. Przejęliśmy także plac budowy pod dwa wiadukty na liniach kolejowych z Wrocławia na Opole oraz Strzelin. Zaczęliśmy od przekładania instalacji podziemnych kolidujących z inwestycją. Po zakończeniu tych prac przystąpimy również do wykonania pali pod fundamenty przyczółków.
Zgodnie z umową odcinek obwodnicy pomiędzy Żernikami i Siechnicami musi powstanie do 30 września 2014 roku. W ramach kontraktu powstanie jedna jezdnia (nie licząc skrzyżowań), ale trasa będzie przystosowana do tego, by w przyszłości rozbudować ją o drugą, północną nitkę.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to trasa biegnąca przez tereny powiatu wrocławskiego wzdłuż południowej i wschodniej granicy Wrocławia. Razem z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz tzw. Łącznikiem Długołęka i fragmentem autostrady A4 tworzyć ma zamknięty pierścień o średnicy 15-20 km. Droga ma służyć lepszemu wzajemnemu skomunikowaniu silnie rozwijających się miejscowości powiatu leżących na południowo-wschodnim obrzeżu Wrocławia, jak i wyprowadzeniu części ruchu tranzytowego z miasta.