Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Zmiana na stanowisku Powiatowego Rzecznika Konsumentów

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
1 stycznia nastąpiła zmiana na stanowisku Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Odchodzącego na emeryturę Ryszarda Czekańskiego zastąpił Grzegorz Miś, dotychczasowy pracownik w biurze rzecznika.
Zmiana na stanowisku Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy pomoc konsumentom w  sporach z przedsiębiorcami, występowanie do przedsiębiorców w zakresie ochrony indywidualnych interesów konsumenta, a także pomoc w postępowaniach sądowych.

Rosnąca świadomość konsumentów powoduje, że z roku na rok zwiększa się liczba spraw prowadzonych przez rzecznika.

- W ciągu dwóch ostatnich lat liczba spraw zwiększyła się ponad dwukrotnie – mówi Grzegorz Miś.

- Tak gwałtowny wzrost można wiązać z kryzysem gospodarczym. – Skutki kryzysu powodują chęć większego zysku ze strony przedsiębiorców oraz sprawiają, że konsumenci, przy ograniczonych nakładach, coraz ostrożniej podchodzą do zakupów, stawiając przede wszystkim na jakość produktu, czy usługi – wyjaśnia rzecznik.

W roku 2012 biuro rzecznika prowadziło ok. 500 spraw oraz udzieliło ponad dwa tysiące porad drogą elektroniczną, telefoniczną lub w bezpośrednim kontakcie z konsumentem

- Około ¾ spraw udało się załatwić na korzyść konsumenta. Najtrudniejsze sprawy, z którymi zwracają się do nas konsumenci to sprawy bankowe, ubezpieczeniowe oraz spory z operatorami telefonicznymi i telewizyjnymi – wyjaśnia Grzegorz Miś.

Zdaniem rzecznika bardzo ważna jest odpowiednia edukacja obywateli w zakresie ich praw i obowiązków konsumenckich.

- W ramach swojej przyszłej działalności planuję poszerzyć świadomość prawną i konsumencką mieszkańców powiatu wrocławskiego poprzez organizację różnego rodzaju akcji informacyjnych, zwłaszcza wśród młodzieży i seniorów – zapowiada Grzegorz Miś.

Przypomnijmy, że biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów mieści się w budynku Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, przy ul. Tadeusza Kościuszki 131. Ze sprawą można zgłosić się do rzecznika osobiście (pokój nr 10), drogą pocztową, elektroniczną (e-mail: prk-wroclaw@powiatwroclawski.pl) lub telefonicznie (tel. 71 72 21 806).

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


JB



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 27 kwietnia 2024
Imieniny
Sergiusza, Teofila, Zyty

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl