- W tym tygodniu ruszyliśmy z pierwszymi pracami przy moście nad rzeką Brochówką – mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w Firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak. - Zaczęły się one od wbijania ścianek szczelnych i wykonania mikropali.
Obiekt będzie miał 11 metrów długości. W momencie gdy PKP Polskie Linie Kolejowe umożliwią rozpoczęcie prac przy dwóch wiaduktach zaczniemy usuwanie kolizji z uzbrojeniem podziemnym. Jednocześnie nasz partner rozpoczął prace ziemne związane z formowaniem nasypów pod jezdnie obwodnicy. Towarzyszą im także badania archeologiczne.
Zgodnie z umową, odcinek obwodnicy pomiędzy Żernikami i Siechnicami musi powstać do 30 września 2014 roku. W ramach kontraktu powstanie jedna jezdnia (nie licząc skrzyżowań), ale trasa będzie przystosowana do tego by w przyszłości rozbudować ją o drugą, północną nitkę.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to trasa biegnąca przez tereny powiatu wrocławskiego wzdłuż południowej i wschodniej granicy Wrocławia. Razem z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz tzw. Łącznikiem Długołęka i fragmentem autostrady A4 tworzyć ma zamknięty pierścień o średnicy 15-20 km. Droga ma służyć lepszemu skomunikowaniu silnie rozwijających się miejscowości powiatu leżących na południowo-wschodnim obrzeżu Wrocławia, jak i wyprowadzeniu części ruchu tranzytowego z miasta.