Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Diesel odchodzi w przeszłość?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Wygląda jednak na to, że dni diesli są już policzone. Klienci udający się po nowy samochód do salonu niechętnie decydują się na auto z silnikiem o zapłonie samoczynnym.

Jak podaje instytut Samar, w zeszłym roku udział w rynku nowych aut z silnikami benzynowymi wyniósł 61 proc. O tym, że diesle znajdują się obecnie w odwrocie, świadczą tegoroczne statystyki. Ponad 64 proc. z 226 714 klientów, którzy odwiedzili salony do końca października, wybrało auto napędzane silnikiem o zapłonie iskrowym.

Najpopularniejszym z benzynowych silników jest obecnie w Polsce motor o pojemności 1,6 l MPI i mocy 102 KM, stosowany w pojazdach koncernu Volkswagena (zdecydowana większość z nich to Skody Octavie). Na drugim miejscu znalazł się turbodoładowany 1,4 l TSI (również koncernu VW), trzecim najpopularniejszym silnikiem jest fiatowski 1,2 l o mocy 69 KM. Polscy nabywcy często decydowali się też na silniki produkcji Toyoty (1,3 l 99 KM i 1,0 l 68 KM), Nissana (1,6 l 117 KM), Renault i Dacii (1,6 l 105 KM) oraz - ponownie - Volkswagena (1,4 l 85 KM).

Popularność tych jednostek łatwo wytłumaczyć. Zajmujące podium motory 1,6 l i 1,2 l to proste i trwałe konstrukcje - łatwe w naprawie i chętnie współpracujące z instalacjami LPG. Drugi na liście - 1,4 l TSI - oferuje typowe dla nowoczesnych diesli osiągi (wysoki moment obrotowy) przy rozsądnej cenie i zużyciu paliwa.

Jednostki wysokoprężne wciąż cieszą się jednak większym zainteresowaniem klientów flotowych, których nie przeraża widmo wysokich kosztów serwisu (potencjalne problemy z kołami dwumasowymi, wtryskiwaczami, itd.).

Co ciekawe, również w tym zestawieniu królują konstrukcje koncernu Volkswagen. Z danych instytutu Samar wynika, że najpopularniejszym dieslem jest obecnie jednostka 2,0 l TDI, na drugim miejscu znalazł się motor 1,6 l TDI. Dalsze miejsca należą do Forda (jednostki serii Duratorq) i koncernu PSA (silniki z rodziny HDI).

Nie zmienia to jednak faktu, że z 226 714 tegorocznych klientów na nowe auto z silnikiem Diesla zdecydowało się jedynie 81 052 nabywców.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


(PR/INTERIA.PL)



o © 2007 - 2020 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 7 lipca 2020
Imieniny
Estery, Kiry, Rudolfa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl
Ogłoszenia nieruchomości