Od 1 stycznia najniższa pensja dla pracownika policji wyniesie około dwa tysiące złotych. To podwyżka prawie o sześćset złotych w porównaniu do zarobków z 2007 roku. Czy takie pieniądze na starcie zmobilizują młodych ludzi do podjęcia pracy w policji?
Wydaje się, że tak. Kolejnymi atutami są możliwość przejścia na emeryturę już po piętnastu latach służby oraz stabilność zatrudnienia. W związku z prowadzonym przez Komendę Wojewódzką Policji we Wrocławiu naborem do pracy w tejże służbie przypominamy o warunkach, jakie muszą spełniać ubiegający się o posady. Te najważniejsze to wykształcenie średnie, niekaralność i w przypadku mężczyzn uregulowany stosunek do służby wojskowej. Ponadto osoby, które chciałyby pracować na terenie danej gminy i np. w konkretnej miejscowości powinny te informacje umieścić w swoim podaniu.
Kandydatów na policjantów czekają testy sprawnościowe i psychologiczne.
Wszelkie bliższe informacje udzielane są w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, wejście od ul. Podwale 31/33 w punkcie obsługi interesantów w holu głównym, pod numerem 071 340 40 44 lub siedzibach komend miejskich i powiatowych policji województwa dolnośląskiego, właściwych ze względu na miejsce zameldowania kandydata.
Podstawę prawną procedury kwalifikacyjnej stanowi rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 sierpnia 2007 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji (Dz. U. Nr 170, poz. 1202).