Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kobierzyce
Wschodnia Obwodnica Wrocławia

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Sprawa budowy drogi wojewódzkiej Bielany- Łany- Długołęka, zwanej także Wschodnią Obwodnicą Wrocławia wzbudziła w ostatnim czasie duże emocje. Odbyły się konsultacje społeczne dotyczące nowych wariantów przebiegu tej drogi. W trakcie wymiany poglądów okazało się, że powstał konflikt interesów wśród mieszkańców wsi Wysoka i Ślęza.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

- Panie Wójcie, dlaczego doszło do różnicy zdań odnośnie przebiegu projektowanej drogi omijającej Wrocław, wśród mieszkańców Gminy Kobierzyce?

Ryszard Pacholik- W kwietniu 2000 roku uchwalony został miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wsi Wysoka, w którym zabezpieczono na wniosek starostwa powiatowego we Wrocławiu korytarz pod przebieg drogi o znaczeniu lokalnym, łączącej Wysoką z ulicą Karkonoską. W tym czasie nie planowano na tym terenie budowy obwodnicy, w związku z tym nie było przeszkód do rozwoju budownictwa mieszkalnego na prywatnych gruntach deweloperów. Planowana droga miała zapewnić dogodne połączenie z Wrocławiem. Procesy inwestycyjne się rozpoczęły, pierwsze domy już powstały, a kolejne były w budowie i wtedy zrodził się pomysł budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Okazało się, że projektowana trasa miała przebiegać blisko istniejących budynków mieszkalnych.

- Wspólnie z Burmistrzem Miasta i Gminy Siechnice oraz Wójtem Gminy Żórawina opracowano alternatywną propozycję dotyczącą tego projektu. Czy może Pan podać bliższe szczegóły?

Ryszard Pacholik- Obwodnicę buduje się na wiele lat, stąd wszelkie związane z tym działania muszą być starannie przemyślane i uwzględniać interesy jak największej grupy mieszkańców. Naszym wspólnym zdanie miejsce wjazdu na trasę Bielany- Łany- Długołęka obok hipermarketu Auchan wybrano niezbyt fortunnie, dlatego też proponujemy nowe rozwiązania. W naszym projekcie nowa trasa miałaby się rozpoczynać we wsi Magnice obok istniejącego już wjazdu na Autostradową Obwodnicę Wrocławia. Takie rozwiązanie stosowane w wielu europejskich miastach stworzyłoby pętlę drogową wokół Wrocławia.

- Czyli, że w ten sposób wnioskujecie o powstanie nowej trasy: Magnice- Łany- Długołęka?

Ryszard pacholik- Tak jest w istocie, choć być może trafniej byłoby mówić w tym przypadku o trasie: Magnice- Żórawina- Żerniki Wrocławskie- Długołęka. Naszym zdaniem takie rozwiązanie komunikacyjne przyczyniłoby się również do rozwoju gospodarczego tych obszarów, na czym zapewne zależy Marszałkowi i Zarządowi Województwa Dolnośląskiego.

- Dziękuję za rozmowę.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


Rozmawiał - Janusz Kołodziej



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 30 kwietnia 2024
Imieniny
Balladyny, Lilli, Mariana

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl