Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
O ludzi trzeba dbać

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W starostwie dobiegły końca prace nad realizacją projektu pn. „Program doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie”. O wymiernych efektach projektu, a także o tym jak umiejętnie zarządzać organizacją i dlaczego warto inwestować w pracowników rozmawiamy ze starostą Andrzejem Szawanem.
O ludzi trzeba dbać
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Starostwo ma już za sobą realizację dwóch projektów ukierunkowanych na podniesienie jakości usług publicznych świadczonych przez urząd o czym świadczą certyfikat uczestnictwa w projekcie Programu Rozwoju Instytucjonalnego (PRI) oraz certyfikat udziału w projekcie CAF. W międzyczasie starostwo wdrożyło również certyfikat ISO 9001-2009. Czy realizacja projektów rzeczywiście przekłada się na lepszą jakość funkcjonowania starostwa i obsługi klientów?

Rzeczywiście, ostatnio bardzo intensywnie pracowaliśmy w urzędzie nad wdrożeniem odpowiednich standardów jakości zarządzania i obsługi klienta. Łatwo ocenić efekty ich realizacji, gdyż w urzędzie prowadzimy cykliczny monitoring satysfakcji klientów starostwa. Ocena wyników badań ankietowych wskazuje na rosnący poziom satysfakcji naszych klientów. Na taki efekt składają się liczne szkolenia kadry pracowniczej z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, ujednolicenie i uproszczenie procedur, zwiększenie dostępu do elektronicznych formularzy niezbędnych przy załatwianiu spraw, szereg udogodnień funkcjonalnych w obrębie samego budynku.

No właśnie - a propos budynku starostwa – zalety funkcjonalne urzędu i jego otoczenia w postaci przestronnego parkingu, nowoczesnej sali wydziału komunikacji i biura obsługi, czy chociażby profesjonalnych sal konferencyjnych, z pewnością wpływają na poziom satysfakcji klientów urzędu. Ale starostwo to nie tylko budynek, ale przede wszystkim ludzie, czyli podlegli panu pracownicy.

Każdą organizację tworzą ludzie i to od ich pracy zależy, w jaki sposób urząd będzie odbierany przez mieszkańców powiatu i innych klientów urzędu. Dlatego jednym z priorytetów, jakie postawiłem sobie na początku mojej kadencji, było stworzenie odpowiedniej platformy do współpracy z personelem. Aby taki mechanizm współpracy zadziałał, potrzebna jest właściwa komunikacja z kadrą, stworzenie odpowiednich warunków do podnoszenia kwalifikacji przez pracowników oraz oczywiście odpowiedni system motywacyjny dla personelu. Nie ukrywam, że wiele gotowych rozwiązań w tym zakresie dostarczyła nam realizacja projektów CAF i PRI. Na przykład w efekcie wdrożenia projektu PRI udało nam się uregulować wiele kwestii z zakresu polityki kadrowej, takich jak zasady awansowania, realizacji szkoleń dla kadry, awansu, itp. Co ważne, są to sprawdzone rozwiązania, tzw. dobre praktyki przetestowane w innych urzędach i organizacjach. Osobiście jestem zwolennikiem szeroko rozumianego inwestowania w pracowników. Nie od dziś wiadomo bowiem, że zadowolony pracownik to również zadowolony klient. O ludzi po prostu trzeba dbać, niezależnie od tego, po której stronie biurka stoją…

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


Joanna Brodowska



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 30 kwietnia 2024
Imieniny
Balladyny, Lilli, Mariana

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl