Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Konsumenci powinni znać swoje prawa

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Od połowy lipca w Starostwie Powiatowym we Wrocławiu, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, do tej pory dzielący swoje obowiązki z równoczesnym kierowaniem Wydziałem Organizacyjnym, został wyodrębniony z tego wydziału. Porady konsumenckie udzielane są w pokoju nr 421.
Konsumenci powinni znać swoje prawa
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Zalety takiego rozwiązania organizacyjnego zachwala Ryszard Czekański – Powiatowy Rzecznik Konsumentów. - Rozdzielenie obowiązków pozwoli skupić się wyłącznie na sprawach konsumenckich w jeszcze szerszym niż dotychczas zakresie. Jest to niezmiernie ważne ze względu na rosnącą świadomość prawną obywateli powiatu, co przekłada się na znaczny wzrost ilości prowadzonych spraw w stosunku do lat ubiegłych. Coraz więcej konsumentów decyduje się również na dochodzenie, przy pomocy rzecznika, swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego. Należy przy tym zwrócić uwagę na korzystne z reguły dla konsumentów wyroki sądów. Tendencja ta wpływa pozytywnie zarówno na wzrost zaufania obywateli do wymiaru sprawiedliwości i instytucji rzecznika, z drugiej stymuluje przedsiębiorców do poważnego i zgodnego z dobrymi obyczajami traktowania klientów – mówi rzecznikiem Ryszard Czekański.

W swoich działaniach rzecznika wspiera na co dzień pracownik biura Grzegorz Miś. - W ramach działalności biura staramy się stale doskonalić jakość naszej pracy - mówi Grzegorz Miś. - Dążąc do osiągnięcia standardów europejskich jesteśmy otwarci na poznawanie dobrych praktyk i wzorców stosowanych w tym zakresie w krajach Unii Europejskiej. W lipcu miałem okazję uczestniczyć w Brukseli w szkoleniu organizowanym przez European Consumers’ Organisation, które zostało sfinansowane przez Komisję Europejską. Szkolenie prowadzone było przez wysokiej klasy specjalistów z zakresu ochrony konsumentów w ramach Unii Europejskiej. Standardy wprowadzone na poziomie unijnym są stopniowo wdrażane do codziennej pracy rzecznika. Wpływa to niewątpliwie pozytywnie na jakość naszej pracy. Dzięki szkoleniu dowiedziałem się również, w jaki sposób wykorzystywać fundusze unijne w ramach projektów konsumenckich. Niezmiernie ważna była także wymiana doświadczeń między uczestnikami szkolenia pochodzącymi z różnych krajów Europy. Dzięki kontaktom nawiązanym podczas szkolenia został podjęty pierwszy krok na drodze do współpracy z organizacjami zajmującymi się ochroną konsumentów w Słowacji, Chorwacji, Serbii i Macedonii, której wynikiem będzie wymiana doświadczeń oraz dobrych praktyk między uczestnikami, stworzenie strony internetowej oraz publikacji informacyjnych dla obywateli a także przygotowanie podwalin pod ujednolicone europejskie prawodawstwo w zakresie ochrony praw konsumenta. W sytuacji swobodnego przepływu informacji, zawierania umów i przemieszczania się nas jako konsumentów ma to ogromne znaczenie – dodaje na zakończenie pracownik biura.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


Joanna Brodowska



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl