Zalety takiego rozwiązania organizacyjnego zachwala Ryszard Czekański – Powiatowy Rzecznik Konsumentów. - Rozdzielenie obowiązków pozwoli skupić się wyłącznie na sprawach konsumenckich w jeszcze szerszym niż dotychczas zakresie. Jest to niezmiernie ważne ze względu na rosnącą świadomość prawną obywateli powiatu, co przekłada się na znaczny wzrost ilości prowadzonych spraw w stosunku do lat ubiegłych. Coraz więcej konsumentów decyduje się również na dochodzenie, przy pomocy rzecznika, swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego. Należy przy tym zwrócić uwagę na korzystne z reguły dla konsumentów wyroki sądów. Tendencja ta wpływa pozytywnie zarówno na wzrost zaufania obywateli do wymiaru sprawiedliwości i instytucji rzecznika, z drugiej stymuluje przedsiębiorców do poważnego i zgodnego z dobrymi obyczajami traktowania klientów – mówi rzecznikiem Ryszard Czekański.
W swoich działaniach rzecznika wspiera na co dzień pracownik biura Grzegorz Miś. - W ramach działalności biura staramy się stale doskonalić jakość naszej pracy - mówi Grzegorz Miś. - Dążąc do osiągnięcia standardów europejskich jesteśmy otwarci na poznawanie dobrych praktyk i wzorców stosowanych w tym zakresie w krajach Unii Europejskiej. W lipcu miałem okazję uczestniczyć w Brukseli w szkoleniu organizowanym przez European Consumers’ Organisation, które zostało sfinansowane przez Komisję Europejską. Szkolenie prowadzone było przez wysokiej klasy specjalistów z zakresu ochrony konsumentów w ramach Unii Europejskiej. Standardy wprowadzone na poziomie unijnym są stopniowo wdrażane do codziennej pracy rzecznika. Wpływa to niewątpliwie pozytywnie na jakość naszej pracy. Dzięki szkoleniu dowiedziałem się również, w jaki sposób wykorzystywać fundusze unijne w ramach projektów konsumenckich. Niezmiernie ważna była także wymiana doświadczeń między uczestnikami szkolenia pochodzącymi z różnych krajów Europy. Dzięki kontaktom nawiązanym podczas szkolenia został podjęty pierwszy krok na drodze do współpracy z organizacjami zajmującymi się ochroną konsumentów w Słowacji, Chorwacji, Serbii i Macedonii, której wynikiem będzie wymiana doświadczeń oraz dobrych praktyk między uczestnikami, stworzenie strony internetowej oraz publikacji informacyjnych dla obywateli a także przygotowanie podwalin pod ujednolicone europejskie prawodawstwo w zakresie ochrony praw konsumenta. W sytuacji swobodnego przepływu informacji, zawierania umów i przemieszczania się nas jako konsumentów ma to ogromne znaczenie – dodaje na zakończenie pracownik biura.