- Decyzję o wprowadzeniu ISO w urzędzie podjęliśmy głównie z myślą o naszych klientach, w trosce o zapewnienie im jak najlepszych warunków obsługi – mówi starosta Andrzej Szawan. - Procedury narzucone przez ISO pozwoliły nam uporządkować wiele spraw, zarówno w zakresie obowiązujących procedur jak i planowania pracy. Wymagało to z naszej strony dużo zaangażowania i dodatkowej pracy. Ale było warto – dzięki ISO wypracowaliśmy sobie wiele formalnych narzędzi ułatwiających naszą pracę, jej ocenę i planowanie. W praktyce na wprowadzonych zmianach skorzystają również nasi klienci. Wprowadziliśmy np. ujednolicony system kart usług, zawierających wszystkie formularze niezbędne przy załatwianiu spraw w urzędzie, które są dostępne na naszej stronie internetowej – dodaje starosta.
Prace nad wdrożeniem ISO w starostwie rozpoczęły się w marcu tego roku. Na mocy zarządzenia starosty zatwierdzono oficjalne dokumenty systemowe – tzw. Politykę i Księgę Jakości. - W oparciu o te dokumenty poszczególne wydziały dopracowały swoje procesy, m.in. poprzez uzupełnienie ich o analizę wypracowanych wskaźników. Następnie po dwóch etapach audytów – wewnętrznym, realizowanym przez audytorów wyznaczonych z grona pracowników urzędu i zewnętrznym, z udziałem zewnętrznej firmy certyfikującej, otrzymaliśmy długo wyczekiwany certyfikat - mówi Paweł Wardęga, sekretarz powiatu i jednocześnie pełnomocnik ds. systemów zarządzania jakością w starostwie.
Warto podkreślić, że cała procedura związana z wdrożeniem systemu została zrealizowana w ramach projektu pt. „Program doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie”, w którym uczestniczy powiat wrocławski.