W konkursie można realizować projekty w trzech liniach tematycznych: Linia I - projekty mediowe: Audycje telewizyjne, Audycje radiowe, Publikacje prasowe; Linia II – sieci tematyczne; Linia III - projekty interaktywne dla młodzieży.
O dotację mogą ubiegać się wyłącznie podmioty, które prowadzą działalność gospodarczą lub statutową oraz partnerzy społeczni i gospodarczy w rozumieniu art. 5 pkt 7 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (w tym organizacje pozarządowe).
Do wykorzystania przez dotacjobiorców są 4 mln zł. Na realizację działań informacyjno-promocyjnych przewidziano dotacje w wysokości (w zależności od danej linii tematycznej): Linia I - dla projektów telewizyjnych – do 750 000 zł, dla projektów radiowych – do 400 000 zł, dla projektów prasowych – do 350 000 zł. Linia II - do 200 000 zł. Linia III - do 100 000 zł. Minimalna wysokość dofinansowania projektu wynosi 25 000 zł, zaś wymagany minimalny wkład własny wnioskodawcy to 20 % kosztów kwalifikowanych wnioskowanego projektu.
Formularze wniosków o przyznanie dotacji wraz z załącznikami można składać do 19 stycznia 2011 roku (za datę wpływu wniosku uznawana jest data jego wpłynięcia do Kancelarii Ogólnej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego).
Projekty muszą zostać zrealizowane w okresie od 15 marca do 10 grudnia 2011 roku.
Do konkursu można zgłosić dowolną liczbę projektów, przy czym jeden wnioskodawca może otrzymać dotację na realizację tylko jednego projektu (z wyłączeniem podmiotów mediowych o strukturze sieciowej lub korporacyjnej. W ich przypadku poszczególne tytuły lub anteny mogą być traktowane rozdzielnie przy aplikowaniu o dotację).
Więcej informacji jest dostępnych na stronie internetowej NGO: www.dolnoslaskie.ngo.pl.
Dodatkowe pytania dotyczące konkursu można zgłaszać pocztą elektroniczną na adres: konkurs@mrr.gov.pl (odpowiedzi na pytania mailowe będą publikowane sukcesywnie na stronie www.funduszeeuropejskie.gov.pl w zakładce Działania promocyjne/Konkursy/Konkurs dotacji).