Wychodząc naprzeciw tym trudnościom, 19 listopada 2010 r. w siedzibie starostwa zorganizowano spotkanie poświęcone omówieniu najważniejszych zagadnień z zakresu stosowania przepisów ustawy Prawo budowlane i kodeksu postępowania administracyjnego.
W spotkaniu uczestniczyli kierownicy i pracownicy wydziałów, wykonujących zadania starosty jako organu administracji architektoniczno-budowlanej na terenie Dolnego Śląska, a także gościnnie - przedstawiciele Wydziału Infrastruktury z Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu oraz kilku Powiatowych Inspektorów Nadzoru Budowlanego. Spotkanie poprowadził Paweł Ziemski, zastępca Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który w swoim wystąpieniu nie ograniczył się tylko do omówienia bieżącego stanu prawnego, ale również przedstawił planowane kierunki zmian w obowiązujących przepisach.
Ożywiona dyskusja, jaka wywiązała się podczas kilkugodzinnego spotkania, wskazała na potrzebę zajęcia oficjalnego stanowiska przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w kilku ważnych kwestiach wynikających z obecnych przepisów wykonawczych do ustawy Prawo budowlane lub wystąpienia z inicjatywą ich zmiany.
Na zakończenie spotkania wszyscy uczestnicy wyrazili potrzebę organizowania cyklicznie podobnych spotkań w przyszłości. Zgodnie uznali bowiem, że taka wielostronna wymiana doświadczeń jest skutecznym narzędziem do wypracowania jednolitych zasad postępowania i poprawy jakości orzecznictwa wymiany doświadczeń.