Jeszcze cztery lata temu na serwisie filmowym youtube można było obejrzeć zaledwie kilkanaście filmików z Sobótki. Głównie wyczyny młodzieży na „Kantynie” i miejski percur. Obecnie jest ich ok. 200-300.
W 2007 roku na Naszej Klasie (NK) pojawił się profil „Miasto Sobótka”, który dziś liczy 1098 osób. Po nim stworzono inne profile m.in. „Sobótka – nasze piękne miasto” i „Sobótka piękne miasto”.
Na portalu są profile szkół, przedszkoli, klubów sportowych i Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Sobótce.
- Umieszczanie informacji, czy filmów w internecie to pewien rodzaj promocji gminy. Często robią to ludzie młodzi, którzy nie muszą trzymać się urzędowych ram i zasad. Przyznaję, że oglądam, czy konfrontuję informacje o gminie z różnych portali – mówi Elżbieta Pasławska z działu promocji Urzędu Miasta i Gminy w Sobótce.
Na popularnym portalu filmowym są akcje strażaków z OSP, nurkowanie w kamieniołomach, wyprawy do nieczynnego browaru w Górce czy kopalni magnezytu.
Zamieszczono kolaże filmowe z podkładem muzycznym do prezentacji starych zdjęć, a także dożynki i koncert IRA. Można również obejrzeć kilka profesjonalnych filmów promujących gminę. Na jednym z nich rozdawany jest sprzęt komputerowy.
- Zakupiono stacjonarne komputery na potrzeby szybkiej obsługi klientów urzędu oraz laptopy wraz ze skanerami i drukarkami. Do każdego zestawu było również oprogramowanie – tłumaczy Hanna Piwowarska, wiceburmistrz.
Oprócz tego setki zdjęć np. z maratonu i wyścigu kolarskiego są dostępne na portalu www.picasaweb.com