Proces ten rozpoczął się we wrześniu 2010 roku, a zakończy się pod koniec I kwartału 2011 roku. W urzędzie gminy w decydującą fazę wkroczyły już prace związane z opracowaniem i wdrożeniem systemu. Trwają działania nad opracowaniem wymaganej dokumentacji, w tym procedur postępowania. Obecnie ustanowiona została Polityka Jakości oraz Wizja i Misja Urzędu. Następny etap to przygotowanie Księgi Jakości, procesów dotyczących świadczenia usług, zarządzania, wspomagania i doskonalenia oraz nadzoru. Po zakończeniu tych prac przeprowadzony zostanie audyt wewnętrzny (przez powołanych do tego pracowników/audytorów urzędu) mający na celu potwierdzenie, że system zarządzania jakością jest zgodny z zaplanowanymi ustaleniami, wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009 oraz skutecznie wdrożony i utrzymywany. Następnie audytu zewnętrznego dokonają przedstawiciele jednostki certyfikującej i jego wynik zadecyduje o przyznaniu certyfikatu. Podjęcie decyzji o wdrożeniu Systemu Zarządzania Jakością w pracy urzędu ma na celu przede wszystkim doprowadzenie do zwiększenia sprawności jego funkcjonowania poprzez: wzrost zaufania mieszkańców do realizowanych usług, skrócenie czasu trwania i oczekiwania przez klienta na zrealizowanie usługi, poprawę realizowanych procesów, poprawę przepływu informacji. Nadrzędnym celem jest zapewnianie profesjonalnej i przyjaznej obsługi klientów.