Projekt pn. „Rozbudowa infrastruktury teleinformatycznej na obszarze Powiatu Wrocławskiego i 7 gmin oraz wprowadzenie i zwiększenie dostępności elektronicznych usług dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych regionu powiatu i gmin: Czernica, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Żórawina” to projekt partnerski, w którym, razem z powiatem wrocławskim, występującym w roli lidera, uczestniczy również 7 gmin powiatu. Całkowita wartość projektu to około 8 mln, z czego 85% tej wartości zostanie zrefundowane ze środków Unii Europejskiej. Koordynatorem projektu jest Paweł Wardęga, sekretarz powiatu wrocławskiego.
Założeniem projektu jest poprawa funkcjonalności zaplecza informatycznego oraz zwiększenie dostępności do administracyjnych usług elektronicznych w powiecie, co zostanie osiągnięte poprzez zakup specjalistycznego sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem, wdrożenie odpowiednich programów i uruchomienie usług on-line.
W ramach projektu został zakupiony sprzęt komputerowy między innymi dla szkół, ośrodków wychowawczych i poradni psychologiczno-pedagogicznych. 14 września 2010 roku w siedzibie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu odbyło się spotkanie, na którym członkowie zarządu powiatu wrocławskiego przekazali zakupiony sprzęt komputerowy dyrektorom.
Spotkanie rozpoczęło krótkie wystąpienie starosty Andrzeja Wąsika oraz wicestarosty Ireneusza Słomy. Następnie przekazano obecnym informacje dotyczące prawidłowego użytkowania odebranego sprzętu oraz zapowiedziano na miesiąc październik szkolenia z zakresu obsługi Elektronicznego Obiegu Dokumentów.
Informacja o przekazaniu sprzętu spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem wśród dyrektorów placówek, którym został przekazany sprzęt.