Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Mieszkańcy ocenili urząd

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W marcu został przeprowadzony drugi etap badania satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego we Wrocławiu. Pierwsze badanie zostało przeprowadzone jeszcze w starej siedzibie starostwa przy ul. Podwale 28. Obydwa badania realizowane były w ramach projektu „Program doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie, dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”.

Podobnie jak w pierwszym etapie ankietyzacji, podstawowym narzędziem badania w drugim etapie była krótka, anonimowa ankieta. Zawierała ona identyczny w stosunku do poprzedniego etapu zestaw pytań zamkniętych i otwartych. Odpowiedzi w pytaniach zamkniętych udzielane były poprzez zaznaczenie na arkuszu odpowiedniej kratki, posługując się pięciostopniową skalą o następujących wymiarach: bardzo niezadowolony, niezadowolony, trudno powiedzieć, zadowolony oraz bardzo zadowolony.

Klienci starostwa powiatowego mieli możliwość wypełniania ankiet w siedzibie starostwa, w biurze obsługi oraz w głównych wydziałach starostwa, które mają kontakt z klientami. W przeciwieństwie do pierwszego badania, tym razem zrezygnowano z ankiet internetowych, uznając ich wyniki za mało miarodajne i reprezentatywne dla ogółu badania. W ostatnim badaniu spośród 500 rozdanych ankiet zwrócono 317, co stanowi ponad 63% całości.

W pierwszej części ankiety dotyczącej pytań o warunki obsługi klientów uzyskano wyniki świadczące o wysokim poziomie zadowolenia respondentów w tym obszarze badania. Aż 89% respondentów wyraziło swoje zadowolenie odnośnie dostępności miejsc parkingowych, zaś niezadowolonych w tym względzie ankietowanych było niecałe 2%. Estetyka urzędu przypadła do gustu ponad 93% badanych, jedynie 1,3% osób było niezadowolonych. Bardzo wysoką ocenę otrzymał komfort obsługi, na który składają się czas i warunki oczekiwania – ponad 96% osób oceniło go jako zadowalający lub bardzo zadowalający, natomiast 1,3% osób wyraziło niezadowolenie. Nieco słabiej, niż poprzednie pozycje w tym kryterium, wypadło pytanie o oznaczenie informacyjne wewnątrz i na zewnątrz budynku. 70,3% ankietowanych wyraziło swoje zadowolenie, natomiast niezadowolonych w powyższej kwestii osób było nieco ponad 12%.

Wyniki badania wskazują również na duże zadowolenie respondentów odnośnie kompetencji oraz uprzejmości i chęci pomocy ze strony pracowników urzędu. Ponad 95% badanych było zadowolonych lub bardzo zadowolonych, jedynie około 3% badanych wyraziło swoje niezadowolenie w tym zakresie. W kwestii zapewnienia i dostępności informacji ponad 82% badanych wyraziło swoje zadowolenie. Niezadowolonych osób było jedynie 4,4%.

Również pozytywnie badani ustosunkowali się to kwestii terminowości wykonywania usług oraz uzyskanego wyniku załatwianej sprawy. Blisko 90% osób było zadowolonych lub bardzo zadowolonych, a jedynie niecałe 2% badanych wyraziło swoje niezadowolenie.

Ogólne funkcjonowanie urzędu zostało pozytywnie ocenione aż przez ponad 91% respondentów. Nieco ponad 0,5% badanych wyraziło swoje niezadowolenie w tej kwestii. Ankieta zawierała również pytanie otwarte dotyczące ewentualnych sugestii i życzeń związanych z funkcjonowaniem urzędu. W tym miejscu respondenci zasygnalizowali m.in. brak możliwości zakupu napojów, drobnych przekąsek, a także brak możliwości zapłaty kartą w kasach. W stosunku do części ze zgłoszonych uwag kierownictwo urzędu już podjęło stosowne działania np. poprzez zainstalowanie kawomatu i dystrybutora z drobnymi przekąskami, a także zapewnienie dostępu do bankomatu w siedzibie urzędu. W najbliższym czasie udoskonalony zostanie również system oznaczeń informacyjnych wewnątrz i na zewnątrz budynku, ponieważ część klientów negatywnie oceniła jego obecne funkcjonowanie.

Porównując wyniku obydwu badań – przeprowadzanych odpowiednio w starej i obecnej siedzibie Starostwa, należy zwrócić w szczególności uwagę na znaczący wzrost zadowolenia klientów z  ogólnych warunków obsługi klienta. Dotyczy to przede wszystkim takich kryteriów jak: dostępność miejsc parkingowych (89 % zadowolonych w stosunku do 30 % w pierwszym badaniu) oraz estetyka urzędu (93,4 % zadowolonych w stosunku do 31 % w poprzednim badaniu). Tak spektakularny wzrost zadowolenia klientów z warunków obsługi to bez wątpienia efekt wprowadzenia wielu udogodnień funkcjonalnych i organizacyjnych, zarówno wewnątrz jak i w bezpośrednim otoczeniu nowo wybudowanego urzędu.

Pełne wyniki ankietyzacji dostępne są na stronie internetowej powiatu wrocławskiego – www.powiatwroclawski.pl.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


Joanna Brodowska



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 23 kwietnia 2024
Imieniny
Ilony, Jerzego, Wojciecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl