- Podczas tego spotkania dzieci miały okazję zapoznać się ze specyfiką pracy strażaka, poznać jego wyposażenie osobiste oraz sprzęty - mówi Tomasz Sadkiewicz prowadzący zajęcia.
Strażacy aktywizując dzieci do uczestnictwa, zadawali pytania w zakresie alarmowania w sytuacjach zagrożenia. Wychowawcy doskonale przygotowali dzieci do tego zadania, bez problemu odpowiedziały one na pytania o numery alarmowe jak i prawidłowo zdawały relację o tym, co się stało oraz gdzie zdarzenie miało miejsce.
Dzieci mogły przymierzyć hełm i odzież specjalną, co sprawiło im wielką frajdę. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się samodzielne sprawianie linii gaśniczej. Ustawione w roty dzieciaki rzucały zwinięte w kręgi odcinki a następnie podłączały prądownice. - Bardzo fajna lekcja, być może kiedyś sam zostanę strażakiem - powiedział jeden z uczniów.
Prowadzący zajęcia Tomasz Sadkiewicz odpowiadał na szereg pytań, często nie były one łatwe. Dzieci pytały między innymi o to czy strażak jadąc na akcję, nie boi się, że może zginąć. - Rozmowy na temat bezpieczeństwa z tak aktywnymi dziećmi nie należy do łatwych, zwłaszcza gdy kierują do prowadzącego wyjątkowo trafne pytania i spostrzeżenia - stwierdza Tomasz Sadkiewicz.
Po krótkiej przerwie wszyscy uczniowie zebrali się ponownie, tym razem szkolili się z udzielania pierwszej pomocy. Kolejną część spotkania prowadził Rafał Kasperczyk, od którego dzieci mogły dowiedzieć się wszystkiego na temat pierwszej pomocy.
- Coraz częściej media donoszą o małych ratownikach, którzy ratują mamę, dziadka czy rówieśnika. Edukacja wczesnoszkolna przynosi mierzalne korzyści, zatem prowadzenie takich instruktarzy nie mogło być pominięte - powiedział Rafał Kasperczyk.
Uczniowie poznali dostosowane do ich możliwości zasady sprawdzania czynności życiowych, wzywania Pogotowia Ratunkowego oraz podstawowych czynności ratowniczych m.in. ułożenie kolegi w pozycji na boku. Dużą atrakcją było zakładanie opatrunków czy też uciskanie mostka. Każdy z uczestników brał aktywny udział i do domu zapewne wrócił z kolejnym bagażem doświadczeń.