Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Wyższe standardy usług

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Wraz z początkiem roku władze powiatu wrocławskiego przystąpiły do realizacji projektu pn. „Podniesienie jakości działania urzędów i usług dla mieszkańców poprzez wdrożenie zaktualizowanej Metody PRI w gminach i powiatach”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Powiat wrocławski znalazł się w gronie 18 samorządów uczestniczących w ogólnopolskim projekcie realizowanym w partnerstwie przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, reprezentowany przez Małopolską Szkołę Administracji Publicznej (lidera), oraz partnerów: Związek Gmin Wiejskich RP, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich. Celem projektu jest poprawa działania urzędów samorządowych poprzez aktualizację i wdrożenie metody Planowania Rozwoju Instytucjonalnego (PRI).

Metoda Planowania Rozwoju Instytucjonalnego jest narzędziem samooceny stanu zarządzania jednostką samorządu, która pozwala na łatwe zaprogramowanie działań doskonalących. PRI ma charakter zbliżony do metody CAF, wykorzystywanej w drugim projekcie, realizowanym równolegle przez Powiat we współpracy z Urzędem Miasta w Dzierżoniowie, Dolnośląskim Urzędem Marszałkowskim oraz Umbrella Consulting Sp.z o.o. i Umbrella Stowarzyszenie Konsultantów. W przeciwieństwie do metody CAF, metoda PRI charakteryzuje się większą użytecznością dzięki temu, że została skonstruowana z myślą o stosowaniu w polskich jednostkach samorządu terytorialnego i w oparciu o polski system prawny.

W ramach powyższego projektu opracowany został już raport uwzględniający analizę i plan rozwoju instytucjonalnego powiatu wrocławskiego w odniesieniu do 19 kryteriów zarządzania, pogrupowanych w 5 obszarach zarządzania: przywództwo i strategia, zarządzanie zasobami i procesami, zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji, partnerstwo i zarządzanie usługami publicznymi. Dla każdego z kryteriów określono stadium rozwoju w skali od 1 do 5. W przypadku powiatu wrocławskiego najczęściej było to 2 stadium rozwoju, co należy wiązać przede wszystkim z brakiem określonych rozwiązań techniczno-organizacyjnych (spisane procedury, formalne oceny i raporty). Spośród 5 obszarów zarządzania wybrano 3 kluczowe (partnerstwo, zarządzanie usługami publicznymi i zarządzanie kapitałem ludzkim), w odniesieniu do których zaproponowano konkretne działania doskonalące, realizowane przy pomocy kilkunastu zadań i narzędzi (np. organizacja warsztatów i szkoleń w zakresie systemu zarządzania kryzysowego, programu poprawy mechanizmów partnerstwa publiczno-społecznego, zasad tworzenia regulaminu okresowej oceny pracowników, itd.).

Działania te zostaną wdrożone w najbliższych miesiącach pod okiem ekspertów z Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej. Ich realizacja przyczyni się do podniesienia rozwoju instytucjonalnego powiatu wrocławskiego, przekładając się bezpośrednio na poprawę jakości świadczenia usług w jego strukturach organizacyjnych i tym samym na wzrost zadowolenia mieszkańców powiatu wrocławskiego - jako ich głównych odbiorców.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


J.Brodowska



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl