W przetargu stanęło 12 firm. Najtańszą ofertę – wartą ok. 60,5 mln zł - złożyło konsorcjum firm Herman Kirchner/Heilit Woerner, najdroższą zaś Mostostal Warszawa – ok. 86 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na budowę obwodnicy planowała przeznaczyć ok. 111 mln zł. - Komisja przetargowa sprawdzi poprawność ofert, jeżeli nie pojawią się protesty, umowę będziemy mogli podpisać w przyszłym miesiącu. Obwodnica zostanie wybudowana w ciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy – mówi Joanna Wąsiel, rzecznik wrocławskiego oddziału GDDKiA.
Pięciokilometrowa obwodnica Tyńca Małego będzie przebiegać po północnej i zachodniej stronie miejscowości. Prowadzona jest przez tereny pól uprawnych omijając zabudowania.
Celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości a co za tym idzie uspokojenie ruchu lokalnego, polepszenie warunków życia mieszkańców. Obwodnica będzie pełniła również funkcję obsługową dla Tarnobrzeskiej Specjalnej strefy Ekonomicznej zlokalizowanej na terenie gminy Kobierzyce.