W rozsyłanych przez hakerów mailach można przeczytać, że konto użytkownika banku PKO zostało zablokowane. Aby je odblokować należy wejść na podany niżej link i postępować według dalszych instrukcji.
Po kliknięciu pojawia się strona na pierwszy rzut oka podobna do ipko.pl. Warto się jednak przyjrzeć tej stronie. Przede wszystkim podejrzany jest adres (sprawdź na zdjęciu)– to długi ciąg przypadkowych znaków. Tam, gdzie normalnie są pola do zalogowania się, proszeni jesteśmy o podanie danych ze swojej karty płatniczej. Nie należy tego robić!
Rzecznik prasowy banku Marek Kłuciński przyznaje, że sygnały o fałszywej stronie już do PKO trafiły. - W pełni panujemy nad sytuacją. Nasze służby informatyczne są w kontakcie z organami ścigania w związku z tą sprawą.
Ponadto na fałszywej stronie PKO nie ma komunikatu, który znajduje się na oryginalnej stronie banku, tuż obok pola służącego do logowania się. "Pamiętaj, że logowanie do serwisu iPKO nie wymaga podania kodu z karty kodów jednorazowych. Bank również nigdy nie poprosi Cię o podanie jednocześnie kilku kodów z karty kodów (jeden kod z karty kodów jednorazowych służy do potwierdzenia jednej dyspozycji)".