5 grudnia u.br. dzieci z klas pierwszych odbyły podróż do Teatru Lalek we Wrocławiu na spektakl „Najpiękniejsze bajki świata”, gdzie czekał już na nie Mikołaj i zaprosił do wspólnego oglądania bajek. Niestety to właśnie on zgubił prezenty i szukał ich w bajkach „Czerwony Kapturek” oraz „Śpiąca Królewna”. Kiedy już je odnalazł, to rozdał uradowanym uczniom czekoladowe pierniki, które jeszcze bardziej osłodziły ten wyjazd.
Natomiast 19 grudnia grupa uczniów, pomimo sporego mrozu, wybrała się na lodowisko do Hali Orbita we Wrocławia. W dobrej zabawie na lodzie nie przeszkodziło nawet kilka drobnych upadków, ponieważ na twarzach gościł uśmiech i rumieniec, a pragnienie gasiła gorąca czekolada.
W ramach zadania „Porozmawiajmy bez barier” grupa uczniów bierze udział w edukacyjnym programie Unii Europejskiej eTwinning, który wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne do łączenia i współpracy bliźniaczych szkół w Europie. Nawiązaliśmy kontakt z dwoma szkołami z zagranicy: Brodowin-Grundschule z Niemiec oraz Tekirdag Aka Koleji z Turcji.
4 grudnia otrzymaliśmy certyfikat potwierdzający naszą współpracę i pracujemy nad realizacją projektu, który nosi tytuł "Exkursion in andere Länder", czyli "Wycieczka krajoznawcza do innych krajów". Celem programu jest odkrywanie ciekawostek dotyczących kraju naszego partnera, jak również wspólne poznawanie się, a przede wszystkim rozwijanie swoich kompetencji z języka niemieckiego.
Koło „Gry i zabawy z matematyką”, realizowane w ramach zadania „Kiedy matematyk spotka przyrodnika”, jest doskonałą okazją do pobudzania aktywności uczniów. Mają oni możliwość rozwijania swoich matematycznych zainteresowań, utrwalania wiedzy zdobytej na lekcjach matematyki, jak również powtórzenia trudniejszego materiału.
Nauka poprzez zabawę jest dobrą formą terapii, dlatego Klub Przyjaciół Ortofrajdy pełni rolę atrakcyjnych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci mających problem z opanowaniem zasad pisowni polskiej. Na zajęcia uczęszczają również uczniowie, którzy bardzo dobrze radzą sobie z ortografią, ale chcą jeszcze poćwiczyć i pogłębić swoje umiejętności. Program obejmuje percepcję wzrokową, uczy koncentracji i logicznego myślenia, daje możliwość ciekawej formy spędzenia wolnego czasu, podnosi samoocenę każdego dziecka, przyczynia się do rozbudzenia motywacji. Ma również uświadomić rodzicom i dzieciom, że jest wiele możliwości i sposobów wyrównywania braków w wiadomościach i umiejętnościach.
Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego, przeznaczone dla uczniów klasy czwartej oraz piątej, którzy mają trudności w nauce języka polskiego, mają na celu wyrównanie braków do poziomu klasy tak, by uczeń mógł nabywać nowe wiadomości i umiejętności. Dzięki pracy w małej grupie dzieci mogą kontaktować się z nauczycielem prowadzącym w każdej chwili, zgłaszać swoje potrzeby dotyczące problemów z bieżącym materiałem. Różnorodne formy pracy, nauka przez zabawę, gry dydaktyczne, ćwiczenia dykcyjne czy kaligraficzne, są dodatkową motywacją dla osób uczęszczających na zajęcia.
Najmłodsze pociechy naszej szkoły ochoczo przybywają na zajęcia plastyczno - techniczne "Sprawne ręce", dla uczniów chcących doskonalić sprawność manualną. Dzieci z radością i wielkim zapałem wykonują różnego rodzaju prace plastyczne, wykazując się przy tym wielką pomysłowością, dzięki czemu rozwijają swoją sprawność manualną, wyobraźnię oraz poznają nowe techniki plastyczne.
Na zajęciach koła dziennikarskiego, które powstało w ramach zadania „Jestem hobbystą – będę profesjonalistą”, uczniowie poszerzają i pogłębiają swoją wiedzę na temat pracy dziennikarza. Poziom poszczególnych elementów programu dostosowany jest do wieku i możliwości uczniów, skorelowany z treściami programowymi języka polskiego. Obejmuje wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, z wykorzystaniem nabytych wiadomości podczas redagowania gazetki szkolnej. Dzięki ciężkiej pracy naszych młodych dziennikarzy w grudniu ukazał się najnowszy numer „Echa podstawówki”, którego nakład rozszedł się w błyskawicznym tempie.
Z kolei Koło Literackie „Rozmowy o kulturze przy herbatce” odpowiada na zapotrzebowanie osób o zainteresowaniach humanistycznych. Realizowane jest w formie rozmów o kulturze przy herbatce, dzięki czemu dzieci mogą swobodnie dyskutować, słuchać siebie nawzajem, poszerzać swoją wiedzę bez stresu i barier. Warsztat poety – czyli jak „łowić słowa”? Książki, które warto przeczytać, to tylko tematy niektórych spotkań przygotowujących uczniów do świadomego wyboru i odbioru dzieł kultury oraz doskonalących umiejętności swobodnego posługiwania się różnymi formami wypowiedzi.