Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Mieszkańcy ocenili pracę starostwa

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Z myślą o podniesieniu jakości pracy urzędu Starostwo Powiatowe we Wrocławiu przeprowadziło ankietę „Badanie satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego we Wrocławiu”.

Był to pierwszy etap ankietyzacji przeprowadzony jeszcze w starej siedzibie starostwa, przy ulicy Podwale 28. Zgodnie z założeniami, opinie respondentów zebrane podczas badania zostaną wykorzystane przy planowaniu działań usprawniających pracę urzędu w nowej siedzibie Starostwa, przy ul. T. Kościuszki 131. Na ile okażą się one skuteczne pokaże kolejna ankietyzacja, której realizacja planowana jest w marcu 2010 r.

Pierwsze badanie przeprowadzono w formie krótkiej, anonimowej ankiety zawierającej pytania dotyczące warunków obsługi klienta, zapewnienia i dostępności informacji, kompetencji pracowników urzędu, uprzejmości i chęci pomocy ze strony pracowników urzędu, terminowości załatwianych spraw, uzyskanego wyniku załatwianej sprawy. W ankiecie znalazły się również pytania otwarte, umożliwiające respondentom wskazanie własnych oczekiwań wobec sposobu obsługi klienta, a także pytania pozwalające na identyfikację demograficzną i lokalizacyjną respondentów. Odpowiedzi udzielano wg pięciostopniowej skali oceny (bardzo niezadowolony, niezadowolony, trudno powiedzieć, zadowolony i bardzo zadowolony).

Klienci starostwa powiatowego mieli dostęp do ankiet za pośrednictwem pracowników starostwa, istniała również możliwość wypełnienia ankiety za pomocą Internetu. W sumie – spośród 500 rozdanych ankiet zwrócono 283 wypełnionych ankiet (ponad 60 %). Oprócz tego pozyskano 12 ankiet wypełnionych drogą internetową.

Ogólna ocena funkcjonowania urzędu wypadła pozytywnie, bowiem 86, 51 % respondentów wyraziło swoje zadowolenie z funkcjonowania urzędu.

Negatywna ocena respondentów dotyczyła głównie obszarów, na które urząd, niebędący administratorem i właścicielem budynku przy ul. Podwale 28, nie miał bezpośredniego wpływu (miejsca parkingowe, estetyka urzędu, oznaczenie informacyjne budynku). W nowo wybudowanym budynku starostwa przy ul. T.Kościuszki 131 wprowadzono szereg rozwiązań funkcjonalnych i organizacyjnych, które w znaczący sposób przyczynią się do poprawy warunków obsługi klienta (ponad 70 miejsc parkingowych, Punkt Obsługi Klienta, pełne oznakowanie informacyjne budynku).

Optymizmem napawa również fakt, że respondenci bardzo wysoko ocenili fachowość i kompetencje urzędników starostwa (95 % ankietowanych pozytywnie oceniło ich kompetencje).

Jest to bez wątpienia rezultat odpowiednio prowadzonej polityki kadrowej, przejawiającej się zarówno na etapie doboru kadr w procesie rekrutacji, jak i w późniejszej dbałości o rozwój i ustawiczne podnoszenie kwalifikacji pracowników urzędu (udział w szkoleniach i projektach edukacyjnych). Pełne wyniki przeprowadzonego badania dostępne są na stronie internetowej Powiatu Wrocławskiego www.powiatwroclawski.pl.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


J.Brodowska



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl