Rozpoczęły się już prace związane z dalszą modernizacją drogi. W ramach pierwszego etapu przebudowany został odcinek od drogi krajowej nr 8 do torów kolejowych. Każdy, kto choć raz tamtędy jechał wie, że było to ciężkie przeżycie. Zwłaszcza dla zawieszenia samochodu.
Modernizacja polegała na wykonaniu kanalizacji deszczowej, poszerzeniu jezdni do 7 metrów, zbudowaniu z jednej strony chodnika i ścieżki rowerowa, a z drugiej samego chodnika, oraz zbudowaniu zatok autobusowych. Do zrobienia pozostało jeszcze namalowanie oznakowania poziomego.
Fot. WFP
- Pierwszy etap kosztował ok. 1,5 mln zł, a całość inwestycji będzie kosztowała w sumie ok. 3,5 mln zł. 75% tej kwoty to środki, które dostaniemy z Unii Europejskiej, a 25 % to koszty powiatu. W chwili obecnej całość kosztów została poniesiona przez powiat, bo jeszcze nie dostaliśmy zwrotu dofinansowania – tłumaczy Beata Kaczka-Folaron, dyrektor Wydziału Dróg i Transportu.
Prace w ramach drugiego etapu już się rozpoczęły. Wykonywana jest kanalizacja deszczowa, trwają przygotowania do poszerzeń jezdni. Będą również układane chodniki i ścieżka rowerowa. Ze względu jednak na zwężenie jezdni, za torami będzie ona miała szerokość 6 metrów. Przebudowa obejmie odcinek od torów do mostu na rzece Ślęzie. Nic nie wskazuje niestety na to, że sam przejazd kolejowy zostanie zmodernizowany.
Fot. WFP
Powiat nie może tego zrobić, bowiem jest to odcinek należący do PKP, a kolej nie wykazuje inicjatywy w tej materii.
Zakończenie II drugiego etapu planowane jest na początek września. Cała inwestycja będzie miała więc długość 1200 metrów. - W dalszej perspektywie będziemy chcieli wykonać modernizację drogi od skrzyżowania w Ślęzie do niedawno przebudowanej drogi w Wysokiej – dodaje Beata Kaczka-Folaron.