Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Koniec z dziurami

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Zakończył się pierwszy etap modernizacji drogi powiatowej nr 1521 w Bielanach Wrocławskich. Inwestycja dofinansowana ze środków unijnych kosztowała do tej pory ponad 1,5 mln zł, z czego powiat wrocławski wyłożył 25 %.

Rozpoczęły się już prace związane z dalszą modernizacją drogi. W ramach pierwszego etapu przebudowany został odcinek od drogi krajowej nr 8 do torów kolejowych. Każdy, kto choć raz tamtędy jechał wie, że było to ciężkie przeżycie. Zwłaszcza dla zawieszenia samochodu.

Modernizacja polegała na wykonaniu kanalizacji deszczowej, poszerzeniu jezdni do 7 metrów, zbudowaniu z jednej strony chodnika i ścieżki rowerowa, a z drugiej samego chodnika, oraz zbudowaniu zatok autobusowych. Do zrobienia pozostało jeszcze namalowanie oznakowania poziomego.

Fot. WFP

- Pierwszy etap kosztował ok. 1,5 mln zł, a całość inwestycji będzie kosztowała w sumie ok. 3,5 mln zł. 75% tej kwoty to środki, które dostaniemy z Unii Europejskiej, a 25 % to koszty powiatu. W chwili obecnej całość kosztów została poniesiona przez powiat, bo jeszcze nie dostaliśmy zwrotu dofinansowania – tłumaczy Beata Kaczka-Folaron, dyrektor Wydziału Dróg i Transportu.

Prace w ramach drugiego etapu już się rozpoczęły. Wykonywana jest kanalizacja deszczowa, trwają przygotowania do poszerzeń jezdni. Będą również układane chodniki i ścieżka rowerowa. Ze względu jednak na zwężenie jezdni, za torami będzie ona miała szerokość 6 metrów. Przebudowa obejmie odcinek od torów do mostu na rzece Ślęzie. Nic nie wskazuje niestety na to, że sam przejazd kolejowy zostanie zmodernizowany.

Fot. WFP

Powiat nie może tego zrobić, bowiem jest to odcinek należący do PKP, a kolej nie wykazuje inicjatywy w tej materii.

Zakończenie II drugiego etapu planowane jest na początek września. Cała inwestycja będzie miała więc długość 1200 metrów. - W dalszej perspektywie będziemy chcieli wykonać modernizację drogi od skrzyżowania w Ślęzie do niedawno przebudowanej drogi w Wysokiej – dodaje Beata Kaczka-Folaron.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


AS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 20 kwietnia 2024
Imieniny
Agnieszki, Amalii, Czecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl