Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Starostwo zmienia siedzibę

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Od 7 grudnia 2009 r. Starostwo Powiatowe we Wrocławiu będzie miało nową siedzibę, która znajduje przy ul. Kościuszki 129. W nowo wybudowanym budynku zastosowano szereg rozwiązań funkcjonalnych i organizacyjnych, które w znaczący sposób przyczynią się do poprawy warunków obsługi klienta.

Dotychczasowa siedziba starostwa mieściła się na dwóch piętrach budynku nie będących własnością powiatu. Istotnym problemem był brak bezpłatnych miejsc do parkowania w najbliższym otoczeniu budynku oraz ograniczony dostęp do płatnych miejsc parkowania. Problem ten często sygnalizowali sami klienci i pracownicy urzędu, którzy każdego dnia tracili czas na poszukiwaniu wolnego miejsca do zaparkowania, parkując niejednokrotnie w miejscach znacznie odległych od budynku starostwa. Urząd, mimo szczerych chęci, nie był w stanie rozwiązać tego problemu, z uwagi na charakter i miejsce lokalizacji starostwa (bezpośrednie centrum Wrocławia i zamknięta przestrzeń urbanizacyjna). W nowej siedzibie zagospodarowano ponad 70 bezpłatnych miejsc parkingowych dla klientów i pracowników urzędu.

Klienci urzędu zwracali również uwagę na mało komfortowe warunki obsługi. Klienci Wydziału Komunikacji, który obsługuje najwięcej interesantów, skarżyli się na niewystarczającą w stosunku do potrzeb liczbę okienek, przy których mogli załatwiać swoje sprawy. Problem dostrzegano, ale ograniczenia przestrzenne uniemożliwiły zorganizowanie dodatkowych stanowisk pracy. Biorąc pod uwagę stały wzrost użytkowników pojazdów, obsługa klientów Wydziału Komunikacji w obecnej siedzibie stanowiłaby z roku na rok coraz większy problem, powodując narastające kolejki osób oczekujących na załatwienie swojej sprawy. Aby zapobiec takiej sytuacji, w nowej siedzibie zaprojektowano salę obsługi Wydziału Komunikacji wyposażoną w 16 okienek obsługi klienta.

Budynek, w którym znajdowała się dotychczasowa siedziba urzędu wymaga radykalnego remontu i modernizacji, jednakże ze względu na fakt, że administratorem budynku jest prokuratura, starostwo powiatowe miało ograniczony wpływ na ogólny wizerunek estetyczny urzędu. Problemem jest przede wszystkim zły stan techniczny budynku. Jakość istniejącej linii elektrycznej powodowała liczne awarie, stanowiąc zagrożenie dla bezpieczeństwa funkcjonowania urzędu. Ponadto budynek nie jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych (brak podjazdów, toalet dla niepełnosprawnych). Nowy budynek rozwiązuje te problemy w sposób kompleksowy.

W nowej siedzibie starostwa wprowadzono również szereg udogodnień zwiększających komfort obsługi klientów. Na parterze budynku mieścić się będzie Biuro Obsługi, gdzie interesanci otrzymają dokładne informacje oraz będą mogli zostawić korespondencję, bez potrzeby odwiedzania poszczególnych wydziałów.

Przy ul. Kościuszki 129 swoją siedzibę będą miały również Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowy Zakład Katastralny (od 1.02.2010) oraz Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Jest to duże udogodnienie zwłaszcza dla tych klientów, którzy załatwiając sprawy w różnych instytucjach jednocześnie (np. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami oraz Powiatowy Zakład Katastralny), musieli wcześniej odwiedzać dwa różne miejsca we Wrocławiu.

W dotychczasowej siedzibie dużym problemem było wygospodarowanie wolnej przestrzeni na nowe stanowiska pracy. Wobec rosnącej liczby zadań nakładanych na powiat przez ustawodawcę, będzie istniała konieczność zatrudniania nowych osób. Z uwagi na ograniczenia przestrzenne, organizacja nowych stanowisk pracy, spełniających powszechnie przyjęte normy i standardy była niemożliwa. W pokojach o małym metrażu pracowało po kilku pracowników. W takich warunkach trudno było zapewnić przyzwoite warunki obsługi klientów. Problem ten był szczególnie dotkliwy w przypadku klientów Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, których sprawy, ze względu na swój szczególny charakter, wymagały zachowania dyskrecji i indywidualnej rozmowy z pracownikami centrum. Obecność osób trzecich w pokoju zdecydowanie utrudniała takie profesjonalne podejście do klienta.

Istotnym problemem, sygnalizowanym również niejednokrotnie przez organy kontrolne, był brak archiwum zakładowego starostwa w dotychczasowej siedzibie. Wobec braku pomieszczeń, które można byłoby zagospodarować na ten cel, dokumentacja archiwalna przechowywana była w pokojach, a w przypadku Wydziału Architektury i Budownictwa – nawet na korytarzach budynku. W nowej siedzibie starostwa zagospodarowano na ten cel znaczną część pomieszczeń podziemnych, spełniających kryteria i normy przewidziane przez ustawodawcę.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


Joanna Brodowska



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl