Trzy zadania będą realizowane w ramach działania 3.1. Na te inwestycje dofinansowanie wyniesie 85 % (75 % z EFRR i 10 % z budżetu państwa). Resztę zapłaci starostwo powiatowe. W ramach działania 1.1 przebudowana zostanie droga w Bielanach Wrocławskich. Tutaj starostwo z własnych środków wyłoży 25 % kosztów, a reszta pochodzić będzie z EFRR.
- Na każde z tych działań złożyliśmy pięć wniosków o dofinansowanie w ramach ZPORR. Udało się je uzyskać w sumie dla czterech inwestycji, które już się rozpoczęły lub ruszą lada dzień – wyjaśnia Wojciech Guzdek, odpowiedzialny w Wydziale Dróg i Transportu za pozyskiwanie środków zewnętrznych.
Pierwszym zadaniem w działaniu 3.1 jest modernizacja drogi powiatowej P1938D w Świętej Katarzynie. Przebudowa, polegająca na poszerzeniu jezdni do 7 m, obejmie odcinek ok. 560 m od skrzyżowania z drogą krajową nr 94. Ponadto zbudowanych zostanie ok. 1500 m chodnika wraz ze ścieżką rowerową oraz kładką dla pieszych nad rzeką Szalona. Wartość inwestycji to ok. 1,8 mln zł.
Kolejną inwestycją będzie przebudowa drogi nr 1971D w Tyńcu Małym. Zakres prac obejmie poszerzenie do 7-8 m odcinka od skrzyżowania z drogą krajową nr 35 o długości ok. 770 m, budowę ok. 1400 m chodnika oraz parkingu przy cmentarzu. Koszt prac wyniesie ok. 1,3 mln zł.
Tak wygląda ul. Kolejowa w Bielanach Wrocławskich. Niedługo się to zmieni
Ponadto w ramach tego działania przebudowana zostanie droga nr 1997D Maniów Mały – Domanice. Będzie to kontynuacja pierwszego etapu tej inwestycji – odcinka Maniów - Chwałów, który został wykonany w zeszłym roku w ramach wsparcia z funduszu SAPARD. Tym razem zmodernizowanych zostanie ok. 3700 m jezdni dróg w obrębie Domanic oraz na odcinku Chwałów – Domanice. Wartość tego zadania to ok. 2,1 mln zł.
- Zakończenie tych inwestycji planujemy na IV kwartał tego roku, ale mamy nadzieję, że uda się je zrealizować wcześniej, nawet już we wrześniu – dodaje Wojciech Guzdek.
Ostatnia inwestycja będzie realizowana w ramach działania 1.1. Będzie to przebudowa drogi nr 1951D w Bielanach Wrocławskich od skrzyżowania z drogą krajową nr 8 do mostu na rzece Ślęzie. Pierwszy etap – od „krajówki” do stacji PKP zostanie zrealizowany w tym roku, a II etap – od stacji do Ślęzy w roku przyszłym.
W sumie przebudowanych zostanie ok. 1200 m jezdni, a także zbudowanych zostanie ok. 1700 m chodnika, ok. 1000 m ścieżek rowerowych i 5 zatok autobusowych. Wartość inwestycji wyniesie ok. 3,5 mln zł.