Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kąty Wrocławskie
Piwo po osiemnastce

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Policjanci z Kątów Wrocławskich włączyli się w ogólnopolską akcję „Pozory mylą, dowód nie”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu nieletnim.

Ogólnopolska kampania edukacyjna, zorganizowana przez Komendę Główną Policji i Związek Browary Polskie ruszyła 2 lipca. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Pozory mylą, dowód nie”, a jej celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.

14-latki z dowodem

- Od 2001 roku dowody osobiste wydawane są również osobom poniżej osiemnastego roku życia i różnią się tylko datą ważności. Są wydawane na 5 lat – przypomina Adam Kowal z komisariatu w Kątach Wrocławskich. – Dlatego tak ważne jest, aby sprzedawca dokładnie sprawdzał datę urodzenia osoby, która chce kupić alkohol.

W ramach akcji, do wszystkich sklepów oferujących produkty alkoholowe trafią pakiety edukacyjno – informacyjne, zawierające ulotki, plakaty oraz naklejki, przypominające o zakazie sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Jednocześnie, funkcjonariusze informują o konsekwencjach wynikających z łamania prawa. Sprzedawcy muszą pamiętać, że za sprzedaż napojów z procentami osobom, które nie ukończyły 18 roku życia, można nie tylko stracić zezwolenie, ale trafić do więzienia nawet na dwa lata.

Mam, ale w domu…

Tricków stosowanych w sklepach przez nieletnich jest wiele - poważny ubiór, pomoc dojrzale wyglądającego kolegi, przekonywanie, że dowód zostawili w domu. Powszechne jest również społeczne przyzwolenie dla sprzedaży tak zwanego „jednego piwa”.

Tymczasem, spożywanie alkoholu przez osoby niepełnoletnie to dla policji duży problem. Statystyki są alarmujące. W 2008 roku, funkcjonariusze w całej Polsce odnotowali ponad 24 000 przypadków małoletnich, będących pod wpływem alkoholu. Do pomieszczeń policyjnych odprowadzono prawie 800 osób, które nie ukończyły osiemnastego roku życia, z tego 70 dziewcząt. Do izb wytrzeźwień trafiło prawie 2 400 nieletnich, z czego 260 dziewcząt.

Piwko w wakacje

Akcja ma również przypomnieć, że reakcja młodego organizmu na każdą, nawet najmniejszą dawkę alkoholu, może powodować zachowania trudne do przewidzenia, a nawet prowadzące do tragedii. – To ważne zwłaszcza w okresie wakacyjnym, kiedy młodzi ludzie mają dużo wolnego czasu i często są pozbawieni kontroli dorosłych – podkreśla Adam Kowal.

Wsparciem dla prowadzonych działań jest symbol „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, który w lipcu pojawił się w spotach reklamowych piwa produkowanego w Polsce przez firmy zrzeszone w Związku Browarów Polskich. Hasło to umieszczone jest również na naklejkach, rozdawanych przez policjantów w sklepach na terenie gminy.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


Kornelia Trytko



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl