Szkolenie zostało zrealizowane w ramach projektu pt. „Program doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie”, w ramach Priorytetu 5 „Dobre Rządzenie”, Działania 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej” i Poddziałania 5.2.1. „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projektodawcą jest Urząd Miasta w Dzierżoniowie, a partnerami: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Umbrella Consulting i Umbrella Stowarzyszenie Konsultantów.
Projekt skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego na Dolnym Śląsku i w Małopolsce. Starostwo Powiatowe we Wrocławiu jest jednym z 27 urzędów biorących w nim udział. Celem projektu jest poprawa jakości usług publicznych świadczonych klientom. Składa się na to m.in. udoskonalenie procesu świadczenia usług, wzrost kompetencji pracowników, ich satysfakcji oraz zaangażowania w poprawę sprawności i efektywności działania urzędu, wdrażanie nowych metod badania satysfakcji klientów i wykorzystywanie wyników tych badań do poprawy jakości usług. Istotnym elementem działań doskonalących będzie również poprawa komunikacji w urzędzie oraz wprowadzenie regularnej, corocznej samooceny zarządzania i wyników pracy urzędu przy pomocy narzędzia (Common Assessment Framework) CAF, czyli Wspólnej Metody Oceny – zalecanej do stosowania w administracji krajów UE..
– Szkolenie zorganizowane w starostwie powiatowym miało charakter wprowadzający do zagadnienia. Jego celem było otwarcie pracowników na ten duży, wielowątkowy projekt. Spotkanie przygotowało pracowników starostwa do zastosowania i wdrożenia narzędzi doskonalenia, które są standardami w Unii Europejskiej i są powszechnie stosowane w administracji państwowej – wyjaśnił prowadzący szkolenie Wiesław Urbanek, dolnośląski przedstawiciel regionalny firmy Umbrella Consulting. Spotkanie pozwoliło pracownikom zapoznać się ze wspólnym modelem samooceny, który jest stosowany przez bardzo wiele organizacji jako standard (wspólna jednostka miar!). Dzięki temu możliwe jest porównywanie się różnych organizacji w danej branży. - Na podstawie wyników samooceny będzie można planować i wdrażać działania doskonalące w tych obszarach, które są słabsze i jednocześnie doskonalić mocne strony. Będziemy też badać satysfakcję klientów i pracowników oraz oczekiwać efektów – powiedział Wiesław Urbanek. Szkolenie było inauguracją programu, który będzie trwał przez dwa lata.