W roku 2004 wójt gminy Kobierzyce zadecydował o wdrożeniu w urzędzie gminy systemu zarządzania jakością wg. normy ISO 9001:2000. Przyświecała mu wówczas myśl „Jakość to nie wszystko, ale wszystko staje się niczym bez jakości”. Rok później, w październiku 2005 roku urząd gminy uzyskał certyfikat świadczący o wysokiej jakości pracy oraz ukierunkowaniu na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta. W drugiej połowie września br. firma PIHZ przeprowadziła tzw. audit odnowieniowy. Polegał on na sprawdzeniu, czy gmina dalej spełnia wymogi międzynarodowej normy ISO. Badania wykazały, że Urząd Gminy Kobierzyce nieustannie ulepsza oferowane produkty i usprawnia obsługę swoich interesantów. Certyfikat został odnowiony na okres kolejnych trzech lat.
Fot. WFP
- Podejście jakościowe do zadań realizowanych przez urząd gminy polega na umiejętności spojrzenia na to, co robimy oczami interesantów, na dążeniu do tego, aby poziom świadczonych usług przewyższał ich oczekiwania – mówi Maria Wilk, pełnomocnik ds. jakości. Pracownicy urzędu chcą sprostać wymogom normy ISO i podnosić poziom jakości kontaktów z osobami przychodzącymi do urzędu. Aby było to możliwe, potrzebują pomocy ze strony interesantów. Muszą dowiedzieć się, jak oni oceniają ich pracę i czego od nich wymagają. Urzędnicy zachęcają do wypełniania ankiet, które są dostępne w pokojach urzędu, w Biurze Obsługi Klienta, na korytarzach oraz na stronie internetowej www.ugk.pl. W ankiecie znajdują się pytania: Co jest dla Pani/Pana ważne podczas załatwiania sprawy w Urzędzie? Czy jest Pani/Pan zadowolony ze sposobu załatwienia sprawy? Czego oczekuje Pani/Pan od Urzędu? Dzięki opiniom osób odwiedzających urząd, będzie można ustalić potrzebne zmiany i wdrożyć je w życie, a tym samym jeszcze bardziej podnieść jakość pracy urzędników.