Celem forum było omówienie pracy z uczniami, którzy mają trudności w nauce oraz działania, jakie należy podjąć, aby każde dziecko na miarę jego możliwości przygotować do życia. Wzięli w nim udział dyrektorzy szkół i przedszkoli, pedagodzy, psycholodzy, pracownicy poradni psychologiczno - pedagogicznej z Sobótki oraz rodzice.
- Spotkaliśmy się dzisiaj, aby dowiedzieć się jak w gminie Kobierzyce wspiera się dzieci z trudnościami. Ile tak naprawdę można osiągnąć, jakie działania podejmują nauczyciele, rodzice. Chodzi nam o to, aby w przyszłości w naszym społeczeństwie było jak najmniej osób, które mają problem ze współżyciem w grupie, rodzinie, nie mogą podjąć pracy. Chcę również poinformować, że radni gminy Kobierzyce uchwalili strategię polityki społecznej, gdzie priorytetem są dzieci i młodzież, ich równy start życiowy bez względu na status zdrowotny, społeczny i materialny – powiedziała Maria Wilk, kierownik referatu oświaty Urzędu Gminy Kobierzyce.
Ryszard Białobrzeski, dyrektor poradni psychologiczno - pedagogicznej w Sobótce, wskazywał na to, że diagnoza stwierdza dysfunkcje u dziecka i wskazuje, jakie prace ma ono wykonywać, aby działać na w miarę swoich możliwości. Dyrektorzy szkół i przedszkoli z terenu gminy przedstawili, jakie kroki zostały podjęte w ich placówkach, aby pomóc uczniom. Szkoły oferują, m. in. wsparcie pedagogiczno - psychologiczne, prowadzone są zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, terapia logopedyczna, konsultacje z danego przedmiotu.
- Cieszy mnie ta dyskusja, bo wymiana poglądów to cel tego forum. Czasem zdarza nam się mówić różnymi językami - rodzice kontra nauczyciele. Ale cel mamy wspólny: dobro dziecka. Uważam, że w końcu doprowadzimy do tego, iż będziemy używać wspólnego języka – dodał Henryk Łoposzko, przewodniczący Komisji Użyteczności Publicznej.