W styczniu biblioteka szkolna w Szkole Podstawowej w Gniechowicach otrzymała Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej. Centrum wyposażone jest w cztery zestawy komputerowe, wielofunkcyjne urządzenie sieciowe Lexmark (skaner, kopiarka i drukarka) oraz oprogramowanie multimedialne. Swoje istnienie zawdzięcza projektowi „Internetowe Centra Informacji Multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych”, współfinansowanemu przez Europejski Fundusz Społeczny.
Niecałe pół roku później gniechowicka szkoła odebrała nową pracownię internetową współfinansowaną przez EFS. W pracowni znajdują się: jeden serwer, dziesięć komputerów uczniowskich (monitory LCD 17"), drukarka laserowa, skaner, laptop, projektor multimedialny, okablowanie sieciowe. Komputery zostały wyposażone w system operacyjny Windows Vista oraz pakiet Office 2007.
Głównym celem projektu „Internetowe Centra Informacji Multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych” jest podnoszenie jakości i dostępności kształcenia poprzez promocję wykorzystania nowoczesnych technologii w oświacie oraz ułatwienie indywidualnego zdobywania i przetwarzania informacji dostępnej poprzez sieć oraz informacji multimedialnej przez uczniów i nauczycieli. Dzięki temu wyrównują się szanse edukacyjne młodzieży niezależnie od miejsca zamieszkania i statusu majątkowego, a uczniowie i nauczyciele mają dostęp do internetu poza systemem lekcyjnym.
Obecnie szkoła posiada 21 stanowisk komputerowych z dostępem do internetu.
Uczniowie korzystają z czternastu w pracowni informatycznej oraz z czterech w bibliotece. W komputery wyposażone są dodatkowo stanowisko pracy bibliotekarza, sekretariat i gabinet dyrektora.
Pracownia ICIM przy bibliotece w SP Gniechowice. Fot. WFP
Z pracowni informatycznej korzystają zarówno nauczyciele jak i uczniowie przede wszystkim w czasie lekcji, zaś ICIM jest udostępnione dla uczniów indywidualnie po lekcjach pod opieką bibliotekarza oraz grupowo pod opieką nauczyciela. Indywidualnie uczniowie mogą korzystać z zasobów edukacyjnych internetu, portali i serwisów oświatowych, bezpłatnych czasopism elektronicznych, gier edukacyjnych, z zainstalowanych programów i pakietów multimedialnych a także przygotowywać prezentacje multimedialne i inne pomoce dydaktyczne. Przygotowane materiały zapisują na płytach CD, DVD lub PenDrive, mogą je również wydrukować. Nad prawidłowym funkcjonowaniem pracowni czuwa odpowiednio przeszkolony opiekun pracowni.