- Główna zaleta tej metody polega na tym, że do odnowy nawierzchni wykorzystuje się istniejącą nawierzchnię. W pierwszym etapie remontu została sfrezowana istniejąca nawierzchnia bitumiczna. Powstała w ten sposób zmielona frezowina została doziarniona. Do tak przygotowanego podłoża specjalistycznymi maszynami „aplikuje się” w odpowiednich proporcjach cement i emulsję. Efektem tych działań jest wykonanie podbudowy. Później proces remontu drogi jest już standardowy. Na wykonanej podbudowie układa się warstwę ścieralną z asfaltobetonu o grubości 5cm - wyjaśnia Beata Kaczka – Folaron, inspektor ds. planowania i odbioru robót Wydziału Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego.
Główna zaletą tej metody jest szybkość jej wykonania oraz obniżenie kosztów remontu.
Ponadto na podstawie przeprowadzonych obserwacji, które przedstawiano w publikacjach specjalistycznych, taki remont spowoduje, że nawierzchnia będzie dużo trwalsza niż po remontach cząstkowych.
W Wysokiej w ten sposób zmodernizowany został odcinek o długości 865 metrów. Był to pierwszy tego rodzaju remont w okolicy. Teraz z pewnością znacznie poprawi się na nim komfort jazdy. – Na wyremontowanym odcinku drogi powiatowej zostanie nadal utrzymany zakaz poruszania się pojazdów ciężarowych powyżej 8 ton. Ze względu na wielość inwestycji w okolicy obawiamy się, że może on być nieprzestrzegany przez kierowców – dodaje Beata Kaczka – Folaron.