Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Czernica
Budowa mostu na rzece Graniczna między miejscowościami Chrząstawa Wielka i Chrząstawa Mała

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W ubiegłym roku rozpoczęła się realizacja jednej z ważniejszych w ostatnim okresie inwestycji w zakresie dróg powiatowych, polegająca na budowie mostu na rzece Graniczna w ciągu drogi 1930D pomiędzy miejscowościami Chrząstawa Wielka i Chrząstawa Mała na terenie gminy Czernica.
Budowa mostu na rzece Graniczna między miejscowościami Chrząstawa Wielka  i Chrząstawa Mała

Budowa mostu na rzece Graniczna między miejscowościami Chrząstawa Wielka  i Chrząstawa Mała
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Budowa mostu na rzece Graniczna między miejscowościami Chrząstawa Wielka  i Chrząstawa Mała
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Budowa mostu na rzece Graniczna między miejscowościami Chrząstawa Wielka  i Chrząstawa Mała
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Po raz pierwszy w historii Powiatu Wrocławskiego z uwagi na zły stan techniczny istniejącego obiektu mostowego zdecydowano się na jego całkowitą rozbiórkę i budowę nowego obiektu inżynieryjnego.

Nowy obiekt wyposażony został w jezdnie o zgodnej z warunkami technicznymi szerokości, ciąg pieszo-rowerowy oraz balustrady i bariery ochronne. Wykonane zostały również niezbędne elementy odwodnienia i oświetlenia drogowego.

W ramach zadania wybudowane zostały również schody skarpowe, umożliwiające bezpieczny dostęp pod konstrukcję, w celu zapewnienia możliwości realizacji w przyszłości niezbędnych prac utrzymaniowych obiektu.

- Mając na uwadze fakt, że most pomiędzy Chrząstawami jest niezwykle ważnym elementem infrastruktury drogowej w tym rejonie i stanowi podstawowy sposób komunikacji dla okolicznych mieszkańców, naszym priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników tego obiektu – podkreśla Roman Potocki, starosta powiatu wrocławskiego. – Pomimo oczywistych utrudnień w trakcie realizacji zadania, mieszkańcy mieli cały czas możliwość ograniczonego korzystania z tej przeprawy. Roboty wykończeniowe nadal trwają, ale z końcem grudnia ubiegłego roku umożliwiliśmy dwukierunkowy ruch pojazdów po nowym obiekcie.

Zadanie to otrzymało dofinansowanie ze środków pochodzących z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa w wysokości ok. 1,97 mln zł. Wartość całej inwestycji to ok. 3,94 mln zł.

- Uzyskanie dofinansowania połowy wartości tego zadania ze środków subwencji to z pewnością spory sukces Powiatu Wrocławskiego – dodaje starosta Potocki. – Mając na uwadze znaczną ilość kilometrów dróg powiatowych staramy się korzystać z wszelkich możliwych źródeł pozyskania środków zewnętrznych – zarówno unijnych jak i krajowych. Kontynuujemy również wieloletnią, sprawną współpracę z samorządami gminnymi wchodzącymi w skład naszego powiatu, dzięki której w znaczący sposób poprawił się zarówno stan techniczny naszych dróg – ale i przede wszystkim bezpieczeństwo ich użytkowników. Koronnym przykładem tej współpracy jest program „Bezpieczna Droga”, dzięki któremu od wielu lat realizujemy wspólnie z gminami nowe chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. To właśnie w ramach tego programu, przy współfinansowaniu Gminy Czernica, trwa obecnie, zapoczątkowana w ubiegłym roku, przebudowa drogi powiatowej 1927D w Gajkowie.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


sp



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl