Budowa szkieletu rowerowych tras głównych stworzy nową ofertę turystyczną i rekreacyjną, dzięki powiązaniu miejsc atrakcyjnych turystycznie na Dolnym Śląsku z głównymi ośrodkami osadniczymi. Za jego koordynację i wdrożenie odpowiedzialny jest Samorząd Województwa Dolnośląskiego, jednakże nieodzownym elementem realizacji tej inwestycji będzie współpraca z lokalnymi samorządami, które mogą zainicjować budowę tras lokalnych będących uzupełnieniem tras głównych.
Obok elementu turystyczno-rekreacyjnego ideą jest również przystosowanie dróg rowerowych do użytku codziennego dla mieszkańców, którzy wybiorą rower, jako formę transportu konkurencyjną dla samochodu. W ten sposób trasy te staną się także elementem systemu transportu zeroemisyjnego. Transformacja systemu transportowego w transport zeroemisyjny ma na celu zniwelowanie skutków zmian klimatycznych, wysokich przekroczeń norm jakości powietrza oraz dekarbonizację gospodarki.
W spotkaniu wzięli udział członkowie Zarządu Powiatu Wrocławskiego wraz z przewodniczącym Rady Powiatu Piotrem Chmurzyńskim oraz radnymi - Piotrem Jasińskim i Miłoszem Szczurowskim. Podczas dyskusji przedstawiciele powiatu wysunęli propozycję inwentaryzacji istniejącej już na terenie powiatu infrastruktury rowerowej oraz powołania specjalnej komisji, której zadaniem będzie stworzenie strategii dalszego rozwoju dróg rowerowych w oparciu o „Standardy projektowe i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej województwa dolnośląskiego” (2021).
- Dołożymy wszelkich starań, aby sieć dróg rowerowych na terenie powiatu wrocławskiego została rozbudowana na jak najwyższą skalę. Jest to ważna inicjatywa nie tylko ze względu na rozwój turystki, ale także szansa na dalsze przekształcanie powiatu w bardziej przyjazny środowisku naturalnemu – podsumowuje starosta Roman Potocki.