Tuż po przyjeździe i zakwaterowaniu dzieci podzielone zostały na dwie grupy i udały się na zajęcia. Pierwsza grupa wykonywała mydełka, a druga płytki zapachowe. Po krótkiej przerwie nastąpiła zamiana. Po zajęciach czas na obiad i w tym celu udaliśmy się na krótka przechadzkę do pobliskiej restauracji. W dalszej części dnia czas na odpoczynek i zajęcia rekreacyjne. Dzieci grały w piłkę, korzystały z urządzeń siłowni plenerowej i tradycyjne tańczyły z panią Małgosią. Za chwilę kolacja, czas na toaletę i o 22.00 cisza nocna. Jutro czekają kolejne wyzwania , ale o tym w następnej relacji.
Myślibórz dzień drugi. Dzisiaj dla odmiany zajęcia odbywały się w trzech grupach, a uczestnicy utrwalali swoją wiedzę o zwierzętach polskich lasów, owadach oraz poznały proces fotosyntezy.
Fotosynteza czyli proces wytwarzania związków organicznych z materii nieorganicznej, zachodzący w komórkach zawierających chlorofil lub bakteriochlorofil, przy udziale światła. Jest to jedna z najważniejszych przemian biochemicznych na Ziemi. Przy użyciu listków bukszpanu, piasku, węglanu wapnia, etanolu czyli denaturatu, wody destylowanej oraz benzyny ekstrakcyjnej dzieci dowiedziały się jakie barwniki znajdują się w liściu. Wykonały doświadczenie metodą Krausa.
Druga grupa omawiała owady, których w Polsce żyje około 30 000 gatunków , najwięcej z rzędu chrząszczy i muchówek (po około 7000 gatunków) i muchówek (około 6000 gatunków) oraz motyli (około 3200 gatunków).
Dzieci poznały na zajęciach bąka, muchę końską, mrówki, świerszcza i kilka innych owadów. Na zakończenie zajęć wykonały pasikonika.
Trzecia grupa poznawała zwierzęta naszych lasów. Te ćwiczenia odbyły się w sali muzealnej gdzie znajduje się dużo okazów wypreparowanych zwierząt. Uczestnicy zajęć dowiedzieli się co to jest warchlak, jak nazywa się samica jelenia, które to gatunki inwazyjne oraz jakie zwyczaje maja poszczególne zwierzątka. Usłyszały również wiele, wiele innych cennych informacji.