Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Jak szukać biura na wynajem we Wrocławiu?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Wielkość rynku biurowego we Wrocławiu szacuje się naokoło 1,2 miliona metrów kwadratowych powierzchni, z czego niespełna 15% to pustostany (dane za 2020 rok). Oznacza to, że w stolicy Dolnego Śląska znajdziemy dużo atrakcyjnych lokalizacji dla firmy poszukującej nowej siedziby. Jak w związku z tym znaleźć idealne, funkcjonalnie i niedrogie biuro we Wrocławiu?
Jak szukać biura na wynajem we Wrocławiu?

Lokalizacja biura we Wrocławiu

Najwięcej powierzchni biurowej znajdziemy w centrum oraz w zachodniej części miasta. Kluczowym aspektem wyboru lokalizacji powinien być możliwie jak najdogodniejszy dojazd dla wszystkich zainteresowanych. Dla poruszających się samochodem trudnością może być poruszanie się w ścisłym centrum, które często jest zakorkowane. Dzielnice zewnętrzne mogą być pod tym względem korzystniejsze. Warto również zwrócić uwagę na dostępność miejsc parkingowych, zarówno tych ogólnodostępnych, jak i dodatkowo płatnych. Poza centrum biura do wynajęcia znajdziemy w takich dzielnicach jak Krzyki, Muchobór, Popowice, Psie Pole czy Szczepin. 

Co wpływa na cenę biura we Wrocławiu?

Wysokość opłat za biuro to również jeden z czynników wpływających na wybór lokalu. Ceny w stolicy województwa dolnośląskiego kształtuje przede wszystkim:

  • metraż biura,
  • lokalizacja,
  • standard (klasa) budynku,
  • obecność udogodnień (np. recepcja lub inne części wspólne),
  • rzadziej piętro, na którym znajduje się biuro. W prestiżowych lokalizacjach z pełnym widokiem na miasto cena może być nieznacznie wyższa.

Ile kosztuje wynajem biura we Wrocławiu?

Jako najemca biura musisz liczyć się z opłatami, które można podzielić na 3 kategorie:

  • czynsz (obliczany na podstawie powierzchni biura i stawki za m2). We Wrocławiu stawka ta wynosi kilkanaście euro za m2. Możemy się również spotkać z przelicznikiem za 1 osobę, który wyniesie od kilkuset do ponad tysiąca złotych,
  • koszty eksploatacyjne (obliczane jak czynsz), które są wkładem najemcy w utrzymanie budynku,
  • media (woda, prąd, internet), które jako najemca rozliczasz indywidualnie.

Ponadto w ramach wynajmu biura możemy wykupić miejsca parkingowe. Warto również wziąć pod uwagę ewentualne zmiany w rozkładzie pomieszczeń oraz zakup dodatkowych mebli. Łącznie koszt wynajmu biura dla kilkunastu osób będzie wahał się od kilku do kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. W wypadku dużych firm i potrzeb koszt ten będzie naturalnie większy.

Układ pomieszczeń - na co zwrócić uwagę?

Różnorodność ofert na rynku nieruchomości może przyprawić o mały zawrót głowy. Gdy już wykluczymy zbyt małe lub za duże biura, musimy zastanowić się nad układem pomieszczeń. Czy mamy możliwość ingerencji architektonicznych, czy biuro jest już wyposażone w meble? To kwestie, które musimy sprawdzić i rozstrzygnąć adekwatnie do preferencji pracowników i profilu naszej działalności. Najpopularniejsze są dwa rozwiązania - układ gabinetowy (częściej spotykany w starszych budynkach) oraz open space, na który możemy natrafić w nowoczesnych biurowcach. To pierwsze z pewnością lepiej sprawdzi się w firmach, w których zadania wymagają większego skupienia i ciszy. Open space z kilkoma mniejszymi pomieszczeniami to domena przedsiębiorstw nastawionych na ciągłą współpracę całego zespołu, gdzie rzadziej potrzebne są osobne pomieszczenia do np. przeprowadzania rozmów. Bez względu na układ w biurze powinna znajdować się kuchnia oraz sala konferencyjna, w której przyjmiemy gości lub zwołamy zebranie całej firmy. Innymi słowy - funkcjonalność przede wszystkim. 

Umowę na wynajem biura podpisujemy na kilka lat, dlatego przy poszukiwaniu tego jedynego musimy wziąć pod uwagę wszystkie wspomniane aspekty. Do tego dochodzą kwestie negocjacji umowy i sformalizowania przeniesienia siedziby firmy. Warto w tak kluczowym momencie dla organizacji skorzystać ze wsparcia zaufanego partnera. W Biuro Na Miarę pomagamy naszym klientom w całym procesie - od wyszukiwania lokalu, przez podpisanie umowy, po wykończenie biura. 

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


MR



o © 2007 - 2021 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl