Lokalizacja biura we Wrocławiu
Najwięcej powierzchni biurowej znajdziemy w centrum oraz w zachodniej części miasta. Kluczowym aspektem wyboru lokalizacji powinien być możliwie jak najdogodniejszy dojazd dla wszystkich zainteresowanych. Dla poruszających się samochodem trudnością może być poruszanie się w ścisłym centrum, które często jest zakorkowane. Dzielnice zewnętrzne mogą być pod tym względem korzystniejsze. Warto również zwrócić uwagę na dostępność miejsc parkingowych, zarówno tych ogólnodostępnych, jak i dodatkowo płatnych. Poza centrum biura do wynajęcia znajdziemy w takich dzielnicach jak Krzyki, Muchobór, Popowice, Psie Pole czy Szczepin.
Co wpływa na cenę biura we Wrocławiu?
Wysokość opłat za biuro to również jeden z czynników wpływających na wybór lokalu. Ceny w stolicy województwa dolnośląskiego kształtuje przede wszystkim:
- metraż biura,
- lokalizacja,
- standard (klasa) budynku,
- obecność udogodnień (np. recepcja lub inne części wspólne),
- rzadziej piętro, na którym znajduje się biuro. W prestiżowych lokalizacjach z pełnym widokiem na miasto cena może być nieznacznie wyższa.
Ile kosztuje wynajem biura we Wrocławiu?
Jako najemca biura musisz liczyć się z opłatami, które można podzielić na 3 kategorie:
- czynsz (obliczany na podstawie powierzchni biura i stawki za m2). We Wrocławiu stawka ta wynosi kilkanaście euro za m2. Możemy się również spotkać z przelicznikiem za 1 osobę, który wyniesie od kilkuset do ponad tysiąca złotych,
- koszty eksploatacyjne (obliczane jak czynsz), które są wkładem najemcy w utrzymanie budynku,
- media (woda, prąd, internet), które jako najemca rozliczasz indywidualnie.
Ponadto w ramach wynajmu biura możemy wykupić miejsca parkingowe. Warto również wziąć pod uwagę ewentualne zmiany w rozkładzie pomieszczeń oraz zakup dodatkowych mebli. Łącznie koszt wynajmu biura dla kilkunastu osób będzie wahał się od kilku do kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. W wypadku dużych firm i potrzeb koszt ten będzie naturalnie większy.
Układ pomieszczeń - na co zwrócić uwagę?
Różnorodność ofert na rynku nieruchomości może przyprawić o mały zawrót głowy. Gdy już wykluczymy zbyt małe lub za duże biura, musimy zastanowić się nad układem pomieszczeń. Czy mamy możliwość ingerencji architektonicznych, czy biuro jest już wyposażone w meble? To kwestie, które musimy sprawdzić i rozstrzygnąć adekwatnie do preferencji pracowników i profilu naszej działalności. Najpopularniejsze są dwa rozwiązania - układ gabinetowy (częściej spotykany w starszych budynkach) oraz open space, na który możemy natrafić w nowoczesnych biurowcach. To pierwsze z pewnością lepiej sprawdzi się w firmach, w których zadania wymagają większego skupienia i ciszy. Open space z kilkoma mniejszymi pomieszczeniami to domena przedsiębiorstw nastawionych na ciągłą współpracę całego zespołu, gdzie rzadziej potrzebne są osobne pomieszczenia do np. przeprowadzania rozmów. Bez względu na układ w biurze powinna znajdować się kuchnia oraz sala konferencyjna, w której przyjmiemy gości lub zwołamy zebranie całej firmy. Innymi słowy - funkcjonalność przede wszystkim.
Umowę na wynajem biura podpisujemy na kilka lat, dlatego przy poszukiwaniu tego jedynego musimy wziąć pod uwagę wszystkie wspomniane aspekty. Do tego dochodzą kwestie negocjacji umowy i sformalizowania przeniesienia siedziby firmy. Warto w tak kluczowym momencie dla organizacji skorzystać ze wsparcia zaufanego partnera. W Biuro Na Miarę pomagamy naszym klientom w całym procesie - od wyszukiwania lokalu, przez podpisanie umowy, po wykończenie biura.