Ogłoszenie o wyborze wykonawcy inwestycji pojawiło się w Biuletynie Informacji Publicznej gminy Siechnice już 10 marca 2020 r. Na drodze szybkiej finalizacji procedury przetargowej stanął jednak ogłoszony kilka dni później przez Premiera RP „lockdown” polskiej gospodarki spowodowany stanem epidemii COVID-19.
Przez kolejnych kilka tygodni trwały rozmowy z wykonawcą, który w zaistniałej sytuacji nie mógł określić czy i kiedy będzie mógł podpisać umowę i rozpocząć jej realizację.
Finał rozmów nastąpił 17 czerwca 2020 roku, kiedy to burmistrz Siechnic Milan Ušák oraz Andrzej Adamczyk, prezes Zarządu wyłonionego w przetargu wykonawcy – Zakładu Usług Remontowych i Produkcyjnych „ZURIP” S.A. - złożyli swoje podpisy na umowie.
Zgodnie z umową wykonawca ma na dokończenie budynku Szkoły Podstawowej oraz budynku sali sportowej i zaplecza szatniowo-sanitarnego 17 miesięcy od dnia podpisania umowy. Umowa zobowiązuje go również do uzyskania i przekazania Zamawiającemu ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie dla obu obiektów.
Przypomnijmy, że dzięki staraniom burmistrza Milana Ušáka udało się pozyskać niemal dwukrotnie większe dofinansowanie unijne dla tej inwestycji niż było to początkowo. Do podpisania umowy dotacyjnej na kwotę prawie 9 milionów złotych doszło 12 marca 2020 r.