Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kobierzyce
Inwestycje rowerowe

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Dobre wiadomości mamy dla rowerzystów, którzy jeżdżą po naszych trasach. Powstały nowe odcinki, które zwiększą komfort i bezpieczeństwo przejazdu. Oprócz tego mamy kilka innych, też pozytywnych informacji.
Inwestycje rowerowe

Dla tych, którzy z tras już korzystali, oznacza to na pewno poprawę warunków przejazdu. Dla pozostałych osób może zaś stanowić argument aby w przyszłości wsiąść na rower albo turystycznie, albo nawet zacząć dojeżdżać do pracy, szkoły czy sklepu. Co więc nowego?

Kobierzyce – Pełczyce

Wzdłuż ruchliwej drogi powiatowej po wielu latach starań i przygotowań powstał bitumiczny ciąg pieszo – rowerowy łączący stolicę gminy z pełczyckim parkiem. Na krótkim tylko odcinku wykonaliśmy ciąg pieszo – jezdny, z którego korzystają samochody, ale stanowi on jedynie dojazd do kilku posesji, a ruch na nim jest bardzo uspokojony.

Na całym pozostałym odcinku jakikolwiek ruch samochodowy jest wyłączony. Zyskali nie tylko rowerzyści, ale i piesi. Zaletą tego rozwiązania jest to, że poprawiło ono bezpieczeństwo i komfort nie tylko przemieszczającym się na dalszym odcinku, ale także w samej miejscowości Pełczyce, gdzie przy głównej drodze nie było chodnika a powstało wiele nowej zabudowy oraz przystanki autobusowe.

Wybudowane ciągi pieszo – rowerowy i pieszo jezdny stanowią w tej chwili jeden z najbezpieczniejszych fragmentów rowerowej trasy K1 na długości ok. 1,5 km. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze przebudowy skrzyżowania na drodze krajowej nr 8, o którą zabiegamy od lat w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Tymczasem korzystać trzeba z dotychczasowego przejścia dla pieszych, ale bezpieczeństwo powinno wkrótce choć częściowo poprawić realizowane przez gminę odcięcie wlotu drogi z kierunku Kuklic.

Bielany – Ślęza i Bielany ul. Dworcowa

Przy granicy obu miejscowości na ulicy Przystankowej powstał odcinek nowej drogi dla rowerów o nawierzchni bitumicznej długi na ok. 600m. Łączy on wybudowany w niedalekiej przeszłości mostek pieszo – rowerowy nad rzeką Ślęzą z rejonem linii kolejowej.

Zakończenie wypadło właśnie w tym miejscu, gdyż dalszy przebieg wymaga koordynacji z przebudową linii i czasochłonnych uzgodnień z PKP. Jest duża nadzieja, że i to się w przyszłości uda, a całość zostanie nowocześnie powiązana zarówno z budowanym nowym budynkiem szkolnym, jak i planowanym parkingiem Park&Ride i Bike&Ride, a także ul. Dworcową. Dworcowa została w ostatnim czasie przebudowana a w ramach zadania powstał także ciąg pieszo – rowerowy o ponad kilometrowej długości.

Droga dla rowerów Ślęza – Bielany przejęła na dużym fragmencie funkcję starszej drogi z kostki betonowej biegnącej po stronie północnej, która została obecnie udostępniona tam tylko jako chodnik, w związku z pojawiającą się zabudową. Ta starsza droga jeszcze nadal będzie służyć na pozostałym odcinku od torów do wysokości szkoły. Wielką zaletą nowego odcinka jest przebieg przy ostatnio zbudowanym centrum sportowo – rekreacyjnym.

To właśnie, jak i sąsiedztwo rozbudowywanej szkoły, przedszkola, planowanej do uruchomienia stacji kolejowej czy miejsc pracy i usług oraz gęstniejącej zabudowy sprawiają, że nowa infrastruktura pieszo – rowerowa może liczyć na dużą frekwencję.

Co dalej

Równolegle z prowadzeniem opisanych wyżej inwestycji rozpoczęły się inne, na efekty których przyjdzie jeszcze nieco poczekać. Najszybciej dostępna będzie wiata rowerowa przy „dworcu” autobusowym w Kobierzycach. Jest to nowe rozwiązanie dla ogółu mieszkańców gminy, choć sprawdzające się już przy budynkach szkolnych. Zostawienie roweru pod dachem, mamy nadzieję, będzie pomysłem dla udających się rowerem do centrum Kobierzyc na zakupy czy w celu skorzystania z usług. Jest też jednak rozwiązaniem dla osób, które chcą skorzystać z komunikacji gminnej o większej częstotliwości kursowania niż w ich miejscowościach, a chętnie połączą oba środki transportu.

Wobec problemów ze zmieszczeniem wszystkich aut w centrum Kobierzyc wydaje się to atrakcyjne, zwłaszcza, że pozwala w codziennym przemieszczaniu także na większą aktywność ruchową, która na szczęście ostatnio jest w modzie. Jak będzie zobaczymy, w razie potrzeby jest możliwość powiększenia ilości zadaszonych miejsc.

Kolejna, już trwająca w części budowa, to droga transportu rolnego pomiędzy Tyńcem Małym (ul. Piaskowa) a śródpolną drogą asfaltową biegnącą na trasie rowerowej od Bielan Wrocławskich do Domasławia. Chociaż jest to dojazd do pól to stanowić także będzie kapitalne połączenie Tyńca Małego z trasą rowerową T3.

I na koniec świetne wiadomości dotyczące tej właśnie trasy. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu wybrał wykonawcę zamówienia na budowę kolejnego etapu dróg dla rowerów wzdłuż Al. Karkonoskiej. Tym razem to etap najbardziej nas interesujący, bowiem łączący się bezpośrednio z naszą T3. Oznacza to, że po jego zbudowaniu o wiele bezpieczniej i szybciej rowerem dojedziemy do samego centrum miasta.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski


Rafał Krasicki



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl