Projekt został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, działanie 2.1 E-usługi publiczne, poddziałanie 2.1.1 E-usługi publiczne – konkursy horyzontalne. Liderem projektu jest Powiat Wrocławski, Partnerami – osiem Gmin, zgodnie z Porozumieniem o współpracy z dnia 30.10.2015 r., dotyczącym przygotowania dokumentacji aplikacyjnej i wspólnej realizacji projektu.
Umowa na wdrażanie e-usług została podpisana przez Powiat Wrocławski oraz 5 Gmin położonych na obszarze powiatu: Długołęka, Kąty Wrocławskie, Jordanów Śląski, Mietków i Żórawina.
Umowy na dostawę i wdrożenie e-usług obejmują m.in.: modernizację Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EOD), wykonanie i umieszczenie na platformach cyfrowych interaktywnych formularzy, za pomocą których będzie można załatwić sprawy w urzędzie bez wychodzenia z domu, stworzenie mechanizmów umożliwiających dokonywanie płatności on-line, modernizację i zakup infrastruktury informatycznej oraz szkolenia personelu.
Zarówno przedstawiciele gmin jak i władze Powiatu Wrocławskiego wiążą duże nadzieje z realizacją projektu. Jak podkreślił podczas spotkania starosta Roman Potocki - wdrożenie zaawansowanych e-usług publicznych w administracji powiatowej i gminnej pozwoli w znacznym stopniu usprawnić i zracjonalizować jej pracę.
Realizacja projektu wprowadzi także nową jakość w dotychczasowej komunikacji pomiędzy urzędem a obywatelem i przedsiębiorcą, zgodnie z oczekiwaniami społecznymi i najnowszymi standardami technologicznymi.
Łączna wartość projektu wynosi 11.453.319,81 zł, z tego wartość dofinansowania to 9.724.985,94 zł. Okres realizacji projektu zaplanowano na lata 2016 - 2018.