Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kobierzyce
Polsko – Niemiecka Wymiana Młodzieży

autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn
W ramach wymiany międzynarodowej młodzieży, piętnastu gimnazjalistów Szkoły Podstawowej im. Polskich Odkrywców i Podróżników z Kobierzyc było gośćmi uczniów Euregio-Gymnasium w Bocholt w Niemczech.
Polsko – Niemiecka Wymiana Młodzieży

kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Polsko – Niemiecka Wymiana Młodzieży
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Wymiana odbywa się co roku, nieprzerwanie od trzynastu lat i współfinansowana jest przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży.

W ciągu tygodnia zwiedziliśmy miasteczko Bocholt, udaliśmy się do Amsterdamu oraz odbyliśmy wycieczkę rowerową do holenderskiej miejscowości Winsterwijk. Spotkaliśmy się z wiceburmistrz Bocholt oraz z dyrektorem Euregio-Gymnasium. Wspólnej integracji sprzyjało wiele rozrywek czyli wyjazd do parku rozrywki Movie Park, turniej w kręgle, gry terenowe, wspólna lekcja wychowania fizycznego oraz pobyt nad Morzem Północnym

w malowniczej miejscowości Egmont aan Zee.

Z niecierpliwością czekaliśmy na rewizytę, która odbyła się w dniach 5- 12 czerwca. Naszych gości przywitała i zaprosiła na spacer po naszej szkole dyrektor Grażyna Ciężka. Następnie udaliśmy się na trzydniową wycieczkę do Krakowa, gdzie zobaczyliśmy m.in. Kopiec Kościuszki, Muzeum Schindlera oraz Wawel. W drodze powrotnej byliśmy

w Oświęcimiu i Brzezince. Muzea utworzone na terenach dawnych obozów koncentracyjnych są bardzo istotną częścią międzynarodowej wymiany, gdyż pomagają zrozumieć naszą wspólną historię. Nie zabrakło także zwiedzania Wrocławia. Wspólnie szukaliśmy krasnali na wrocławskim rynku, zobaczyliśmy Panoramę Racławicką i Zamek Królewski. Wspięliśmy się również na szczyt Ślęży.

Wymiana międzynarodowa daje możliwość poznania niezwykłych miejsc, zawarcia niepowtarzalnych przyjaźni, ale przede wszystkim uczy otwartości na nowych ludzi, łamie stereotypy nagromadzone przez lata i pozwala zdobyć jedyne w swoim rodzaju doświadczenie.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie powiatu wrocławskiego
Express Wrocławski

Emilia Skwara/kl. III gimnazjum

o © 2007 - 2018 Otomedia sp. z o.o.