Jego organizatorem jest Instytut Goethego w Krakowie, a w szkole działaniami kierują nauczyciele matematyki, języka niemieckiego i przedmiotów zawodowych dla techników – geodetów.
MINT czyli matematyka, informatyka, nauki przyrodnicze i technika. Projekt ten ma na celu rozbudzenie zainteresowania uczniów naukami ścisłymi i pokazanie, jak można w inny sposób zdobywać wiedzę zgodnie z dewizą: uczenie poprzez działanie.
Projekt wystartował jesienią. Uczniowie pracowali metodą planowania i przeprowadzania eksperymentów rozwijając przy tym umiejętności językowe. Działania spotkały się z duża aprobatą i entuzjazmem wśród młodzieży.
Teraz jeszcze czeka nas podsumowanie projektu: reprezentanci młodych konstruktorów robotów i ich opiekunowie ze wszystkich trzech szkół zostali zaproszeni do Krakowa, gdzie będą mogli wymienić się swoimi doświadczeniami i wezmą udział w spotkaniu z w Konsulacie Republiki Federalnej Niemiec.